آرایش مدیوم چیست و چگونه انجام می شود؟

مجله آرایشی نازی رخ با جدیدترین مقالات آرایشی و بهداشتی روز دنیا

آرایش مدیوم چیست و چگونه انجام می شود؟


آرایش مدیوم یکی از محبوب‌ترین انواع سبک آرایش و میکاپ صورت به شمار می‌رود. امروز بسیاری از دختران در آستانه ازدواج آرایش مدیوم عروس را به سایر سبک‌های میکاپ عروس ترجیح می‌دهند. آرایش مدیوم در واقع یک سبک میانه رو در هنر میکاپ بشمار می‌رود و در طول دوره‌های مختلف هرگز محبوبیت خود را از دست نداده است. در این بخش به شما خواهیم گفت که آرایش مدیوم چیست ، اما در ابتدا توضیحی مختصر درمورد هر سبک آرایش می‌دهیم تا راحتتر آن‌ها را از هم تمیز دهید.

آرایش مدیوم چیست؟

اگر می‌خواهید به پاسخ این سوال که آرایش مدیوم چیست برسید بهتر است ازینجا شروع  کنیم به طور کلی آرایش یا میکاپ صورت در سه دسته طبقه بندی می‌شود:

  • آرایش غلیظ
  • آرایش مدیوم
  • آرایش لایت

در برابر اینکه باید بدانیم آرایش مدیوم چیست ،‌ بهتر است بگوییم آرایش غلیظ یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های آرایش صورت به شمار می‌رود. در این سبک آرایش بیشترین زمان جهت اجرای تکنیک‌های میکاپ صرف می‌شود. در این تکنیک آرایش صورت آرایشگر بیشترین حد یا غلظت مواد آرایشی را به کار می‌برد و در واقع این آرایش طیف رنگی متنوع و غلیظ را در برمی‌گیرد. بیشتر آرایش در این سبک روی چشم‌ها و لب‌ها انجام می‌گیرد.

این سبک آرایش تقریباً منسوخ شده و حتی برای آرایش عروس نیز تقریباً کسی آن را انتخاب نمی‌کند. امروز آرایش مدیوم عروس جای این سبک میکاپ را گرفته و تقریباً جایش را پر کرده است.

آرایش مدیوم چیست؟

منظور از آرایش مدیوم چیست؟

در پاسخ به این سوال که آرایش مدیوم چیست ، می‌توان اینگونه توضیح داد. آرایش مدیوم همانطور که از نامش پیداست یک سبک آرایش بینابینی است. در واقع این آرایش چیزی بین آرایش غلیظ و آرایش لایت است. در این سبک اصلاح نواقص صورت و کانتورینگ متعادل صورت از اهمیت بالایی برخوردار است. در سبک آرایش مدیوم خبری از آرایش چشم و لب با رنگ‌های غلیظ نیست و میکاپ آرتیست اهداف دیگری را دنبال می‌کند.

منظور از آرایش لایت چیست؟

آرایش لایت نسبت به آرایش مدیوم غلظت خیلی کمتری دارد و بعنوان سبک‌ترین نوع آرایش شناخته می‌شود. آرایشگر در اجرای این سبک آرایش از مواد آرایشی با تناژ رنگی کم رنگ و سبک استفاده می‌کند. بیشتر دختران و بانوانی که علاقمند به آرایش‌های سبک و ملیح هستند، با آگاهی از اینکه آرایش مدیوم چیست این سبک را انتخاب می‌کنند.

اما در این بخش هدف ما شناخت آرایش مدیوم، ویژگی‌های آن، انواع آن و همچنین چگونگی اجرای آن است.

تفاوت بین آرایش غلیط و آرایش مدیوم چیست؟

با توجه به اینکه آرایش مدیوم پس از آرایش غلیظ قرار می‌گیرد، شاید کسانی که در هنر میکاپ و آرایش مهارت ندارند، ندانند که تفاوت بین آرایش غلیظ و آرایش مدیوم چیست؟

آرایش مدیوم عروس چیست؟

آرایش مدیوم عروس امروز یکی از محبوب‌ترین سبک‌های آرایش عروس بشمار می‌رود. در این سبک آرایش، آرایشگر قید بکار بگیری تکنیک‌های زمانبر و همچنین مواد آرایشی با تناژ تند و غلیظ را زده و سعی می‌کند در مصرف مواد آرایشی تعادل را رعایت کند. زیرسازی و زاویه‌ سازی دو جزء اصلی در آرایش مدیوم عروس و آرایش مدیوم عروسکی است. در واقع در این سبک آرایش عروس برخلاف آرایش غلیظ خطوط محو‌تر هستند، اما نسبت به آرایش لایت رنگ‌ها با شدت بیشتری روی پوست دیده می‌شوند.

آرایش مدیوم عروس چیست؟

مراحل آرایش مدیوم چیست؟

در یک آرایش مدیوم عروسکی، آرایش مدیوم عروس یا آرایش مدیوم روزانه به طور کلی چند مرحله به صورت یکسان اجرا می‌شود. بنابراین نمی‌توانید در یک آرایش مدیوم چند مرحله را حذف یا اضافه کنید. در ادامه خواهیم گفت که مراحل اجرای آرایش مدیوم چیست .

مراحل اجرای آرایش مدیوم به قرار زیر است:

  • زیرسازی آرایش صورت
  • زاویه سازی
  • زیرسازی چشم
  • آرایش چشم
  • آرایش گونه
  • آرایش لب

اگر تاکنون تنها سبک آرایشی که دنبال می‌کردید، آرایش غلیظ بوده یا اصلاً سبک خاصی را جهت آرایش دنبال نمیکردید، توصیه می‌کنیم یکبار از این سبک استفاده کنید. در ادامه گام به گام به شما خواهیم گفت که روش صحیح اجرای آرایش مدیوم چیست .

  • زیرسازی: زیرسازی اولین گام آرایش مدیوم است. سعی‌ کنید نزدیک‌ترین زیرساز به رنگ پوستتان را انتخاب کنید. از بلند یا براش مخصوص جهت پخش کردن و فید کردن کرم پودر روی پوستتان استفاده کنید.
  • اصلاح زاویه یا زاویه سازی: برای زاویه سازی صورت در آرایش مدیوم به ابزار کانتورینگ نیاز دارید. از این تکنیک برخلاف آرایش غلیظ خیلی اغراق آمیز استفاده نکنید. به اندازه‌ای از محصولات کانتورینگ استفاده کنید که نواقص صورت اصلاح شده و زاویه مورد نظر به دست آید. دقت کنید که کانتورها نیز تنها چند درجه از زیرساز تیره تر و روشن‌تر باشند و خطوط حاصل از آن‌ها خیلی واضح روی پوست باقی نماند.
  • زیرسازی چشم: در مرحله بعد باید اطراف چشم را زیرسازی کرده و جهت آرایش چشم مدیوم آماده نمایید. برای زیرسازی چشم از کانسیلر را کرم پودر سازگار با پوست دور چشم استفاده کنید. در آرایش مدیوم دقت کنید که کانسیلر باید تنها تیرگی‌ها را بپوشاند و کاوری متعادل برای نشستن سایه روی پلک ایجاد کند.
  • استفاده از سایه: یکی از اصول آرایش مدیوم این است، که پالت‌های حاوی سایه‌های خیلی تیره و خیلی جیغ را کنار بگذارید. در عوض می‌توانید از تمام رنگ‌های گرمی که قابلیت محو شدن دارند استفاده کنید. بهترین سایه‌ها برای آرایش مدیوم هلویی، رزگلد و قهوه‌ای هستند.
  • خط چشم: پس از اتمام و فید خوب سایه از خط چشم استفاده کنید. در خط چشم کشیدن به فرم چشم‌هایتان دقت کنید.
  • مژه مصنوعی: اگر آرایش مدیوم شما به صورت روزانه باشد نیاز نیست حتماً از مژه مصنوعی استفاده کنید، اما در اکثر مواقع در آرایش مدیوم عروس حتماً از مژه مصنوعی استفاده می‌شود. بهترین مژه مصنوعی در میکاپ به سبک مدیوم، مژه‌های دانه‌ای هستند. این نوع مژه مصنوعی سبب می‌شود که تراکم مژه‌ها خیلی بالا نرود و چشم‌ها حالتی مصنوعی به خود نگیرند.
  • آرایش گونه: آیا می‌دانید مهمترین بخش آرایش مدیوم چیست ؟ در سبک مدیوم هدف از آرایش گونه تنها دادن روح و انرژی به گونه‌هاست و قرار نیست بولدترین بخش آرایش شما گونه‌هایتان باشد. همان قانونی که برای سایه چشم در آرایش مدیوم وجود دارد، درمورد رژگونه نیز رعایت کنید. پالت‌های روشن و گرم برای آرایش گونه بهترین گزینه خواهند بود. مطابق سایه‌ای که زده‌اید می‌توانید از رژگونه‌های مسی، گلبهی و هلویی استفاده کنید. یادتان باشد که زیاده‌ روی کردن در مصرف رژگونه کاملاً میکاپتان را خراب می‌کند. همچنین اگر در مصرف آن خساست بخرج دهید به سمت آرایش لایت خواهد رفت.
  • رژ لب: آخرین مرحله در آرایش مدیوم استفاده از رژ لب است. پالت رژ لبی که برای آرایش مدیوم پیشنهاد می‌کنیم شامل رنگ‌های مات است. بهتر است نوع رژ لب جامد باشد که بیشترین ماندگاری را دارد. بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید برای آرایش لب در سبک مدیوم استفاده کنید، رنگ‌های گوشتی، هلویی، گلبهی، نارنجی سیر، صورتی روشن و قهوه‌ای روشن هستند.

آرایش مدیوم عروس چیست؟

در ادامه نحوه انجام آرایش مدیوم را مفصل تر توضیح می دهیم.

1. مراقبت از پوست

میدانید اولین کار برای داشتن بهترین آرایش مدیوم چیست؟ مراقبت از پوست. اصلاً تفاوتی ندارد که کدام سبک آرایش مد نظرتان است، در هر صورت یک پوست سلامت و بشاش خروجی آرایش را چندبرابر بهتر می‌کند، همانطور که برای یک نقاشی زیبا به یک بوم سالم و باکیفیت نیاز داریم!

توصیه می‌کنیم همیشه یک روتین پوستی خوب برای پوستتان در نظر بگیرید و مراقب سلامت و زیبایی آن باشید. قبل از آرایش کردن سلامت پوست در اولویت است. سلامت پوست بخصوص زمانی که هدف اجرای آرایش مدیوم باشد، به خوبی خود را نشان خواهد داد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر پوستتان سلامت باشد در آرایش مدیوم به زیرسازی سنگین و کانسیلرهای خیلی روشن نیاز نخواهید داشت. در واقع پاکسازی و مراقبت از پوست کارتان را راحتتر می‌کند، که با صرف وقت و هزینه کمتر بتوانید یک آرایش مدیوم عالی انجام دهید. با انجام چند کار ساده می‌توانید پوستی همیشه آماده برای آرایش مدیوم داشته باشید.

  • ابتدا جوش‌های سرسیاه و آکنه‌ها را از روی پوست پاکسازی کنید، تا در نهایت پوستتان کاملاً صاف و یکنواخت شود.
  • سپس از محصولات تسکین دهنده پوست استفاده کنید، تا جای تحریک پوستی و قرمزی‌ها برطرف شود.
  • اگر پوستتان حساس است علاوه‌بر تسکین دهنده‌ها از آبرسان‌ها هم استفاده کنید.
  • اگر روی صورتتان خطوط ریز و رنگدانه‌ای دارید از محصولاتی همچون سرم ویتامین C و رتینول استفاده کنید. این محصول به روشن شدن پوست و یکدست شدن رنگ آن کمک می‌کنند.

2. استفاده از مرطوب کننده، پرایمر و ضدآفتاب

پس از پاکسازی دومین کاری که باید برای پوستتان انجام دهید قبل از آرایش مدیوم، تقویت آن است. اما منظور از تقویت پوست پیش از آرایش مدیوم چیست ؟

پیش از اینکه آرایش مدیوم را شروع کنید، ضرورت دارد که حتماً پوست را مرطوب کنید. همچنین باید پوستتان را با یک لایه از ضدآفتاب بپوشانید تا در برابر آفتاب مقاومت کافی را داشته باشد. بسته به رنگ پوست و نوع پوستتان باید محصولات ضد آفتاب و مرطوب کننده را انتخاب کنید. مثلاً اگر رنگ پوستتان مدیوم است، به ضد آفتاب با SPF خیلی بالا نیاز ندارید، چراکه پوست شما نسبت به پوست‌های خیلی روشن و خیلی تیره مقاومت بیشتری در برابر آفتاب و اشعه‌های مضر آن دارد.

دقت کنید که جنس پوست ممکن است در فصول مختلف تغییر کند، بنابراین همیشه در این مورد بروز باشید. مثلاً اگر در یک فصل احساس می‌کنید پوستتان چرب است از ضد آفتاب و مرطوب کننده متناسب با وضعیت پوستتان استفاده کنید. پس از مرطوبت کننده و ضدآفتاب محصولی که باید استفاده کنید پرایمر است.

همانطور که در ابتدا در مورد اینکه آرایش مدیوم چیست صحبت شد، گفتیم یکی از بزرگترین اهداف آرایش مدیوم رنگ دادن به صورت بدون ایجاد خطوط خیلی مشخص و رنگ‌های جیغ است. زمانی که از پرایمر پیش از آرایش مدیوم استفاده می‌کنید، نتیجه کار شما خیلی یکنواخت می‌شود و هیچ خط و چینی روی پوست پدیدار نخواهد شد. در واقع پرایمر علاوه‌بر پوشاندن لکه‌ها و خطوط نقش چسب را برای کرم پودر ایفا می‌کند.

پرایمر کرم پودر را روی خود نگه داشته و در طول روز آرایش مدیوم شما اصلاً تکان نمی‌خورد یا تکه تکه نمی‌شود.

3. زیرسازی پوست صورت

زیرسازی مهم‌ترین بخش آرایش مدیوم محسوب می‌شود، چراکه نه قرار است مواد آرایشی زیادی روی چشم قرار دهید و نه قرار است گونه‌ها را با رژگونه غرق کنید. پس اگر علاقمند به آرایش مدیوم هستید حتماً روی خرید زیرسازهای خوب سرمایه‌گذاری کنید.

زیرسازی که انتخاب می‌کنید، باید متناسب با رنگ پوست خودتان باشد. همچنین دقت کنید که کرم پودر بیشترین پوشانندگی را داشته باشد و بعد از یک یا دو ساعت روی پوست تکه تکه یا کیکی نشود. یادتان باشد که به یک زیرساز قوی نیاز دارید، اما قرار نیست در مصرف آن افراط کنید و لایه‌ای ضخیم روی پوست ایجاد کنید.

4. استفاده از کانسیلر خوب

دیگر اصل اساسی برای داشتن یک آرایش مدیوم عالی استفاده از بهترین مارک کانسیلر است. کانسیلر زیرسازی چشم‌هایتان را در آرایش مدیوم انجام می‌دهد، بنابراین کیفیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. حتماً کانسیلری انتخاب کنید که مشابه و نزدیک به کرم پودر باشد. دقت کنید که نباید در مصرف کانسیلر زیاده روی کنید، چراکه هدف آرایش مدیوم است.

اگر کرم پودرتان مات است، حتماً یک کانسیلر مات انتخاب کنید تا اختلافی بین آن‌ها روی پوست ایجاد نشود. از دو رنگ کانسیلر استفاده کنید. یکی باید تیره‌گی‌های زیر چشم را بپوشاند و دیگری باید همرنگ کرم پودر باشد. برای پخش کردن کانسیلر از نوک انگشت استفاده کنید و به صورت ضربه‌ای این کار را انجام دهید. سپس از پودر فیکس استفاده کنید تا کانسیلر روی نقاطی که استفاده کردید، ثابت شود.

5. انتخاب رنگ گونه متناسب با آرایش مدیوم

بسیاری از بانوان نمی‌دانند که رنگ گونه متناسب با آرایش مدیوم چیست ! رژگونه‌هایی که در آرایش مدیوم نیاز دارید روشن و گرم باید باشند، اما در مصرفشان نباید زیاده‌روی کنید. گلبهی، هلویی، نارنجی، قهوه‌ای روشن و مسی روشن از جمله طیف‌های رنگی رژگونه هستند، که می‌توانید در آرایش مدیوم بکارببرید.

آموزش آرایش مدیوم چشم

آرایش مدیوم چشم یکی از بخش‌های میکاپ به سبک مدیوم است. خوب است بدانید که تفاوت آرایش چشم در سبک غلیظ و آرایش مدیوم چیست .

همانطور که از کلیت آرایش مدیوم برمی‌آید، در آرایش چشم مدیوم نیز تعادل برقرار است و خبری از رنگ‌های خیلی تیره، جیغ و سنگین نیست. محدودیتی در استفاده از لوازم آرایشی چشم وجود ندارد و همانند آرایش چشم غلیظ می‌توانید از ابزارها و مواد آرایشی استفاده کنید. تنها تفاوتشان این است که در مصرف مواد آرایشی نباید زیاده روی کنید.

در آرایش چشم مدیوم می‌توانید از کانسیلر، سایه و خط چشم به فراخور استانداردهای این سبک آرایش استفاده کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که اصول آرایش چشم در سبک آرایش مدیوم چیست .

آرایش چشم مدیوم

مراحل آرایش چشم مدیوم

برای داشتن یک آرایش چشم مدیوم به ترتیب زیر عمل کنید:

  • برای زیرسازی از کرم پودر یا کانسیلر استفاده کنید.
  • برای سایه زدن به پلک از رنگ‌های رزگلد، قهوه‌ای یا هلویی می‌توانید استفاده کنید. (سایه‌های جیغ قابل استفاده در سبک آرایش مدیوم نیستند)
  • از تمام رنگ‌های گرمی که محو هستند می‌توانید در آرایش چشم مدیوم استفاده کنید.
  • پس از فید کردن سایه چشم از خط چشم مطابق با فرم چشم‌هایتان استفاده کنید.
  • در آخر می‌توانید از یک لایه ریمل استفاده کنید.
  • اگر بخواهید طبیعی‌تر جلوه کند بهتر است از مژه‌های مصنوعی که دانه‌ای هستند استفاده کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : سیران
تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1402
زمان : 6:37


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.