رنگ کردن مو در دوران پریود

مجله آرایشی نازی رخ با جدیدترین مقالات آرایشی و بهداشتی روز دنیا

رنگ کردن مو در دوران پریود


سوال مشترک تمامی خانم ها آن است که آیا رنگ کردن مو در دوران پریود امکان پذیر است یا خیر؟! اگر این سوال برای شما نیز ایجاد شده و به دنبال پاسخ آن هستید بهتر است بگوییم که در دوران پریود تغییرات هورمونی بسیار زیادی در بدن خانم ها اتفاق می افتد.

این تغییرات سبب می شود که واکنش های بدن به اتفاقات ثانویه افزایش یافته و رنگ پذیری مو نسبت به روزهای عادی به درستی انجام نشود. بنابراین مهم است که اطلاعات کامل و جامعی در خصوص رنگ کردن مو در دوران پریود کسب نمایید.

 

پاسخ به این سوال که رنگ کردن مو در دوران پریود صحیح است یا خیر بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا که علاوه بر هزینه های بسیاری که برای رنگ کردن مو می نمایید، پای سلامت موهای شما در میان است!

تاثیرات دوران قاعدگی بر بدن زنان

هنگامی که یک دختر متولد می شود، از همان ابتدای شروع زندگی دارای صدها تخمک در حالت غیر فعال در تخمدان های خود می باشد. هر کدام از این تخمک ها در زمان مناسب خود شروع به فعالیت کرده و وظایف خود را انجام می دهند. به طور کلی این تخمک ها تا زمان بلوغ جسمی دختران غیر فعال بوده و هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت.

فعالیت تخمک ها پس از رسیدن دختران به سن بلوغ آغاز شده و در ماه در یک زمان مشخص یک تخمک رها شده و چرخه قاعدگی پدید می آید. بسیاری از افراد بر این باورند که در زمان شروع قاعدگی از انجام دادن کارهای مانند آرایش، اصلاح، اپیلاسیون و حتی رنگ کردن مو باید خودداری کرد.

 

رنگ کردن مو در زمان پریودی

رنگ کردن مو در دوران پریود برای تمامی خانم ها دارای تأثیرات یکسان نبوده و به همین علت نمی توان به طور قطعی نظری بر انجام دادن و یا ندادن رنگ مو توسط خانم ها اعلام نمود. به طور کلی واضح است که در این زمان خانم ها دچار به هم ریختگی هورمونی شده و به علت تغییرات در سیستم واکنشی بدن آنان، ممکن است که رنگ مو در دوران پریودی به درستی انجام نشده و رنگ استفاده شده روی موها باز نشود.

برخی از خانم ها بر این باورند که رنگ پذیری مو در دوران پریود بیشتر بوده و حتی اعتقاد دارند که موهای آن ها در این زمان رنگ پذیری بیشتری داشته و راحت تر رنگ آن باز می شود یا به اصطلاح رنگ می گیرد. بنا بر ادعاهای موجود متوجه می ‌شویم که واکنش هر بدن نسبت به رنگ مو در زمان پریود متفاوت بوده و نمی‌ توان نتیجه ای یکسان را برای تمامی بانوان انتظار داشت.

طبق پژوهش های انجام شده، جمع کثیری از خانم ها که در دوران پریود اقدام به رنگ کردن موهای خود نموده اند از رنگ نهایی راضی نمی باشند؛ زیرا که پوشش رنگ موردنظر خصوصاً روی موهای سفید مناسب نبوده است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که رنگ کردن مو در دوران پریود عموماً مناسب نبوده و سبب آسیب رسیدن به ریشه های مو می گردد.

 

بهترین زمان رنگ کردن مو در دوران پریود

سوال «از روز چندم پریود می توانیم موهای خود را رنگ کنیم؟!» از سوالات رایج در میان خانم ها است. همان گونه که در قسمت پیشین ذکر نمودیم، واکنش افراد مختلف به رنگ کردن مو در دوران پریود متفاوت بوده و نمی توان یک قاعده کلی را در این خصوص عنوان نمود. برای مثال ممکن است که رنگ پذیری مو در دوران پریود برای شما مناسب بوده و یا بالعکس رنگ کردن مو در دوران پریود سبب آسیب های جدی به موهای شما گردد.

به این نکته توجه فرمایید که هرچه به زمان پایان قاعدگی نزدیک تر می شوید هورمون های بدن میل به سمت منظم شدن داشته و رفته رفته به حالت قبلی خود باز می گردند. به همین علت شاهد تفاوت قابل توجهی در نتیجه رنگ مو در پریودی در روزهای اول با روزهای آخر می باشیم. البته لازم به ذکر است که این کار همراه با آزمون و خطا می باشد.

بهترین زمان رنگ کردن مو

بنابر آن چه که در قسمت های قبل ذکر نموده ایم، می توان به جرات گفت که بهترین زمان برای رنگ کردن موها در خانم ها پس از اتمام دوره پریودی و پیش از تخمک گذاری است. در این زمان عملکرد هورمون ها و غدد چربی به حالت قبلی بازگشته و مورد خاصی وضعیت سلامت موهای شما را تهدید نمی کند.

البته لازم به ذکر است که امکان رنگ کردن مو پیش از دوره قاعدگی نیز وجود دارد؛ اما بنا به دلیل شروع تولید فعال پروژسترون و آغاز تغییرات هورمونی بدن بهتر است که ریسک را کنار گذاشته و رنگ کردن موهای خود را به پس از پایان یافتن دوران پریود موکول کنید.

سوالات متداول در مورد رنگ کردن مو در دوران قاعدگی

از مهم ترین دغدغه های خانم ها می توان به چگونگی رنگ کردن مو در دوران پریود اشاره کرد که بدون شک برای شما نیز این سوال شکل گرفته است. در این بخش سعی نموده این تا به سوالات متداول در خصوص رنگ کردن مو در دوران قاعدگی پاسخ داده و بخشی از دغدغه ذهنی شما را برطرف سازیم.

از روز چندم پریود میشه مو رنگ کرد؟

برای رنگ کردن موی خود در دوران پریود بهتر است دست نگه داشته و رنگ کردن موهای خود را به روزهای پایانی دوران پریود واگذار کنید. البته لازم به ذکر است که این موضوع در خصوص تمامی بانوان صادق نبوده و ممکن است رنگ پذیری موی شما در دوران پریود بیشتر باشد.

بهترین زمان رنگ کردن مو کی می باشد؟

طبق یک قاعده کلی پس از پایان دوران پریود و پیش از آغاز تخمک گذاری بهترین زمان رنگ کردن مو در نظر گرفته می شود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : سیران
تاریخ : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402
زمان : 18:56


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.