راهنمای انتخاب رنگ مو

مجله آرایشی نازی رخ با جدیدترین مقالات آرایشی و بهداشتی روز دنیا

راهنمای انتخاب رنگ مو


از دیرباز انتخاب رنگ مو برای بانوان جزو مهم‌ترین دغدغه‌های فکری آن‌ها بوده است. در گذشته و قبل از به وجود آمدن انواع مختلف و طیف‌های متنوع رنگ مو اکثر بانوان با استفاده از حنا، قهوه و رنگ‌های طبیعی به تغییر رنگ و زیبا کردن موهای خود می‌پرداختند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی خانم‌های عزیز دیگر مشکلی در تهیه مواد مناسب برای رنگ کردن موهای خود ندارند اما مشکل جدیدی که به وجود آمده، انتخاب رنگ موی مناسب برای هر خانم است. رنگ کردن مو و به طور کلی تغییر رنگ مو هم می‌تواند امری سریع و ساده باشد و یا تبدیل به یک تصمیمی بسیار سخت و چالش برانگیز شود. رنگ مو فرصتی مناسب برای احیای ظاهر خود یا تغییر کامل آن است اما اگر انتخاب درستی برای رنگ موی خود نداشته باشید این امر جذاب تبدیل به یک کابوس ترسناک می‌شود.

در این مقاله سعی داریم نکات مهم و کلیدی در انتخاب رنگ موی مناسب هر خانم با هر سنی را ارائه کنیم تا شما بانوی عزیز بتوانید به راحتی رنگ موی مناسب خود را انتخاب و به زیبایی خود بیافزایید.

آنچه در این مقاله می خوانید  پنهان 
1. روش های انتخاب رنگ مو مناسب
2. انتخاب رنگ مو براساس علت رنگ کردن مو
3. انتخاب رنگ مو براساس رنگ چهره و پوست
4. انتخاب رنگ مو براساس رنگ چشم
5. انتخاب رنگ مو براساس ته رنگ پوست
6. خواندن آلبوم رنگ مو
6.1. جمع بندی و سخن پایانی
6.2. سوالات متداول

روش های انتخاب رنگ مو مناسب

همانطور که در دیزاین و طراحی داخلی منازل، خودرو و … نکات بسیاری را در نظر می‌گیرند، شما نیز برای انتخاب رنگ موی خود به رعایت و دقت به نکاتی خاص برای داشتن زیبایی مظاعف نیاز دارید. از روش‌های متداول در انتخاب رنگ مو در نظر گرفتن علت رنگ کردن مو، رنگ چهره و پوست، رنگ چشمان و ته رنگ پوست است. اراعه روش‌های متنوع و مختلف برای انتخاب رنگ مو تنها باعث سردرگمی بیشتر شما می‌شود، به همین دلیل ما در این مقاله سعی می‌کنیم رایج‌ترین و آسان‌ترین راه را برای انتخاب رنگ مو مناسب به شما پیشنهاد کنیم.

پیشنهاد ویژه: رنگ موی دنی وان

انتخاب رنگ مو براساس علت رنگ کردن مو

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا علت رنگ کردن مو در هنگام انتخاب آن حائز اهمیت است؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است چراکه اگر هدف از رنگ کردن مو در هنگام تعیین آن مشخص باشد بسیاری از گزینه‌های انتخابی در همان مرحله اول به دلیل تمرکز بیشتر بر روی هدف از رنگ کردن مو، حذف شده و راه را برای انتخابی بهتر برای شما هموارتر می‌کند. خانم‌ها به دلایل مختلفی به دنبال رنگ کردن موهای خود می‌روند این دلایل شامل داشتن موهایی با رنگ روشن‌تر، موهایی با رنگ تیره‌تر، تقویت رنگ موی طبیعی خود، پوشاندن موهای خاکستری و سفید، هایلایت مو و … می‌شود. با در نظر داشتن هر یک از دلایل ذکر شده انتخاب رنگ مو برای شما بسیار ساده‌تر خواهد شد چراکه حال که متوجه هستید که به چه دلیل می‌خواهید از رنگ مو برای موهای خود استفاده کنید، می‌توانید در هنگام مشاهده آلبوم رنگ مو مستقیماً به قسمتی که مناسب با هدف شماست مراجعه و در بین گزینه‌های موجود انتخاب خود را انجام دهید. به عنوان مثال اگر هدف از رنگ کردن موهایتان هایلایت باشد که برای عمق و بُعد دادن به موهای صاف استفاده می‌شود، باید از طیف رنگ‌های قرمز، مسی و طلایی رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید که قطعاً انتخاب راحت‌تری نسبت به این حالت است که تمام رنگ‌های یک کاتالوگ رنگ مو را بررسی کنید.

انتخاب رنگ مو براساس رنگ چهره و پوست

یکی از اطلاعات مهمی که باید در هنگام انتخاب رنگ مو از آن شناخت داشته باشید انواع تن رنگ پوست و رنگ مو می‌باشد. داشتن این دانش‌های اولیه می‌تواند به شما در انتخاب رنگ موی مناسب خود کمک بسزایی بکند. قبل از تصمیم‌گیری برای انتخاب رنگ مو حتما باید رنگ چهره و پوست خود را درنظر بگیرید چراکه رنگ مو و رنگ پوست و چهره باید مکمل یکدیگر باشند. به طور کلی رنگ پوست چهره و بدن به دو دسته گرم و سرد تقسیم و طیف رنگ آن نیز از روشن شروع و به تیره ختم می‌شود. به عنوان مثال برای رنگ پوست گرم می‌توان به کسانی که رنگ پوست صورتی، قرمز، زرد یا زیتونی دارند اشاره کرد که می توانند به راحتی رنگ موهای گرم تری مانند بلوند طلایی یا قهوه ای مایل به قرمز را برای رنگ کردن موهای خود انتخاب کنند. سپس افرادی هستند که رنگ پوست سرد با رنگ آبی دارند که باید رنگ موهای سردتری را انتخاب کنند. این دسته از خانم‌ها نیز می‌توانند با جذاب‌ترین رنگ‌ها، مانند رنگ موی بلوند خاکستری با پایه آبی یا رنگ موی قرمز با رنگ بنفش به زیبایی موهای خود بیافزایند.

لولایت چیست ؟ تاثیر لولایت در رنگ مو‌های مختلف
ادامه

انتخاب رنگ مو برای هر خانمی یک موضوع کاملاً شخصی و سلیقه‌ای است. علاوه بر نکات ذکرشده در بالا بسیاری از خانم‌ها هستند که ترجیح می‌دهند از حالت طبیعی رنگ موهای خود زیاد دور نشوند، برای این دسته از خانم‌ها پیشنهاد ما استفاده دو سایه از نظر تیره و روشن بودن، موی طبیعی خودشان است زیرا سایه تیره و یا روشن موهای شما معمولاً با رنگ چهره شما مطابقت دارد.

انتخاب رنگ مو براساس رنگ چشم

از دیگر روش‌های انتخاب رنگ موی مناسب برای خانم‌ها توجه به رنگ چشمان است. یکی از عناصر مهم در زیبایی صورت و چهره که مکمل زیبایی موهای هر خانمی می‌باشد، رنگ چشم است. به همین دلیل نیز در هنگام انتخاب رنگ مو باید به رنگ چشمان خود توجه خاصی داشته باشید تا بتوانید انتخابی درست و در نهایت موهایی با رنگ مناسب خود داشته باشید. رنگ طبیعی چشمان در افراد مختلف متنوع است اما معمولاً به چند دسته آبی، سبز، عسلی و قهوه‌ای تقسیم می‌شوند. برای هر رنگ چشم یک طیف خاصی از رنگ مو پیشنهاد می‌شود که به عنوان نمونه به چند مورد می‌پردازیم:

  • آبی: رنگ موی شما می تواند سایه آبی را روشن و شدید کند. به طور کلی بلوندهای خاکستری و طیف طلایی گزینه‌های مناسبی برای انتخاب رنگ مو هستند.
  •  سبز: برای کسانی که چشمان سبز دارند، حتی با پوست روشن و خنک طیف رنگ موهای قهوه‌ای پررنگ و قرمز مسی و فندقی می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.
  • عسلی: به این دسته از خانم‌ها انتخاب رنگ های گرم از یک سری طبیعی پیشنهاد می‌شود. به رنگ‌هایی نظیر گندم طلایی، کره‌ای و خنثی های گرم مشابه فکر کنید.
  • قهوه‌ایخانم‌هایی با چشم‌های قهوه‌ای با تنوع باورنکردنی در انتخاب رنگ مو مواجه هستند، بنابراین باید بهترین را برای خود در نظر بگیرید. به طور کلی، سعی کنید عمق رنگ چشمان خود را با عمق رنگ سبز ترکیب کنید. چشم های قهوه ای روشن حتی می توانند با طیف رنگی بلوند تیره و کاراملی بکار روند.

انتخاب رنگ مو براساس ته رنگ پوست

اگر بخواهید به صورت مو شکافانه و بسیار دقیق‌تر به انتخاب رنگ موی خود بپردازید باید علاوه بر رعایت نکاتی که در بالا ذکر شد به ته رنگ پوست خود نیز توجه داشته باشید. بیشتر مردم فقط رنگ چهره‌ی خود را بر اساس سایه آن یعنی روشن، متوسط ​​یا تیره توصیف می کنند. با این حال، لایه‌هایی از پوست که در زیر اپیدرم پنهان شده‌اند، رنگی “گرم” یا “خنک” به پوست شما می‌دهند. یک تصور غلط رایج وجود دارد که رنگ پوست روشن دارای ته رنگ سرد و افراد با رنگ پوست تیره دارای ته رنگ گرم هستند. حقیقت این است که همه رنگ های پوست می توانند رنگی گرم، سرد یا خنثی داشته باشند. حال با توجه به این نکته ممکن است این پرسش برای شما به وجود بیاید که چگونه باید ته رنگ پوست خود را تشخیص بدهیم؟ در زیر به اراعه نکاتی در پاسخ به این پرسش می‌پردازیم.

  1. پوست قسمت مچ دست خود را بررسی کنید:
    به رنگ رگ های زیر پوست خود در آن قسمت نگاهی دقیق بیندازید. اگر رگ‌های شما آبی یا بنفش رنگ به نظر می‌رسند، پوست شما ته رنگ سردی دارد. اگر رگ های شما به رنگ سبز به نظر می رسند، شما رنگ گرمی دارید. اگر نتوانستید بین این رنگ‌ها تمایز قاعل شوید که کدام رنگ غالب است، ممکن است ته رنگ پوست شما خنثی باشد.
  2. به رنگ چشمان خود توجه کنید:
    اگر عنبیه شما دارای مشخصاتی از رنگ آبی و سبز بیشتری در چشمان شما است، ته رنگ پوست شما سرد است، در حالی که رنگ چشم قهوه ای یا عسلی بیشتر به این معنی است که ته رنگ پوست شما گرم است.
  3. به پوست خود به دقت نگاه کنید:
    پوست خود را از نزدیک در آینه، در اتاقی با نور مناسب ترجیحاً در نور طبیعی بررسی کنید. به دنبال رنگ هایی طلایی و زرد و یا صورتی و آبی باشید. اگر رنگ پوست شما زرد است، ته رنگ گرمی دارید. رنگ صورتی به معنای ته رنگ سرد است. اگر واقعاً نتوانستید تمایز قاعل شوید، پس ممکن است ته رنگ خنثی داشته باشید.
  4. از جواهرات و طلاجات استفاده کنید:
    قطعه جواهرات نقره و طلای مورد علاقه خود را بردارید و روی پوست خود قرار دهید. اگر با رنگ نقره ای بهتر به نظر می رسید، رنگ پوست شما سرد است و اگر در جواهرات طلایی بهتر به نظر می رسید، رنگ پوست شما گرم است. اگر در هر دو به یک اندازه خوب به نظر می رسید، ممکن است ته رنگ های خنثی داشته باشید.
 

خواندن آلبوم رنگ مو

اکنون با توجه به نکات ذکر شده در بالا می‌توانید رنگ موی مناسب خود را در نظر داشته باشید. حال وارد یکی از مراحل مهم انتخاب رنگ مو برای موهای خود شده‌اید. خواندن آلبوم رنگ مو شاید در مرحله اول کاری دشوار به نظر بیاید اما با دانستن یکسری استانداردها شما هم می‌توانید رنگ مورد نظر خود را در بین نمونه‌های متنوع موجود در آلبوم رنگ مو به راحتی انتخاب کنید. به طور کلی، اعداد رنگ مو از مشکی (1) به روشن‌ترین بلوند (10) با سطوح قهوه‌ای، متوسط ​​و روشن بین قهوه‌ای و بلوند تغییر می‌کنند. با این حال، برخی از برندها تا 12 پایه برای رنگ مو به محصولات خود اختصاص می دهند. مورد بعدی که باید به دنبال آن توجه داشته باشید، شماره تن رنگ است که معمولاً با یک نقطه یا اسلش از هم جدا می شود. با این حال، برخی از برندها سایه های رنگ موهای خود را با حروف رمزگذاری و خواندن و متوجه شدن را کمی پیچیده تر می کنند. به هر حال، این کد نشان می دهد که شما یک رنگ سرد یا گرم به همراه رنگ اصلی خود دریافت می کنید. طلایی، مسی و قرمز رنگ‌هایی هستند که به رنگ مو گرما می بخشند، در حالی که رنگ سبز، آبی و بنفش به رنگ مو حالت رنگ خنک را می دهند. همچنین رنگ‌های خنثی با رنگ‌های طلایی و خاکستری وجود دارد که یکدیگر را متعادل می کنند. مشکل این است که بسیاری از برندها به سیستم نام گذاری خود پایبند هستند و ممکن است، افراد مبتدی و غیر حرفه‌ای توان مطالعه و تشخیص رنگ مورد نظر را نداشته باشند.

 

امروزه با توجه به گسترش و ترکیب شدن تکنولوژی روز با امور زندگی روزمره انسان‌ها بسیاری از نیازهای روزمره با استفاده از نرم افزارها و تلفن‌های هوشمند به راحتی قابل حل هستند. ممکن است این پرسش برای شما پیش بیاید که چگونه تکنولوژی و نرم افزار می‌تواند به انتخاب رنگ موی شما کمک کند ؟ پاسخ این پرسش ممکن است کمی برای شما عجیب به نظر برسد اما باید به شما بگوییم که بله امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی نرم افزارهایی به وجود آمده‌اند که شما با نصب آن‌ها بر روی تلفن همراه هوشمند خود و یا تبلت و هر وسیله هوشمند امروزی، به راحتی می‌توانید با گرفتن یک عکس از خود و یا با پاسخ دادن به یک آزمون به راحتی رنگ موی مورد نظر خود را پیدا کنید و حتی چهره خود را با توجه به استفاده رنگ موهای مختلف در کنار هم مقایسه کنید و تصمیم نهایی دقیقی برای انتخاب رنگ موی خود داشته باشید. در زیر به دو نمونه از این نرم افزارها مناسب برای تلفن همراه هوشمند و تبلت اشاره می کنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : سیران
تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1402
زمان : 20:0


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.