مجله آرایشی نازی رخ با جدیدترین مقالات آرایشی و بهداشتی روز دنیا

معرفی بهترین بالم لب حجم دهنده، رنگی و نرم کننده ایرانی و خارجی


معرفی بهترین بالم لب حجم دهنده، رنگی و نرم کننده ایرانی و خارجی

استفاده از بالم لب، یک درمان خوب و سریع برای خشکی و پوسته پوسته شدن لب است. لب های پوسته پوسته شده و خیلی خشک نه تنها جلوه زیبایی در میکاپ ندارند، بلکه احتمالا شما را با درد یا حتی خونریزی مواجه خواهند کرد. در دنیای برندهای مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی، بالم لب های متنوعی وجود دارند، مانند: بالم لب رنگی یا بی رنگ، بالم لب ارزان یا گران، بالم لب با دوام یا بی دوام و … . در این مطلب قصد داریم بهترین بالم لب از برترین برندها را به شما معرفی کنیم تا از این پس، هنگام خرید این محصول با خیالی آسوده بالم لب مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

۱. بالم لب کیهل لیپ

این محصول در صدر لیست بهترین بالم لب ها قرار دارد؛ چرا که در فرمولاسیون ساخت آن از انواع مواد طبیعی مثل آلوئه ورا و ویتامین ای استفاده شده است که مصرف آن ها شادابی و رطوبت لازم را برای لب ها فراهم خواهد کرد. بالم لب کیهل درخشندگی و شادابی کم نظیری به لب ها می بخشد و حتی شما را از مصرف برق لب یا رژلب را بی نیاز می کند.

بهترین بالم لب خارجی

۲. بالم لب فرش Fresh

فرمولاسیون بالم لب برند فرش مدل sugar ruby منجر به آبرسانی لب ها شده و اصلا چسبناک نیست. علاوه بر این، حاوی ضد آفتاب با SPF 15 است که از لب ها در برابر نور مستقیم آفتاب محافظت می کند. همین عامل در جلوگیری از بروز خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها بسیار موثر است. این بالم لب حاوی رنگدانه های طبیعی بوده و جلوه خاصی به لب ها می بخشد. از این رو پس از استفاده از بالم لب fresh دیگر نیازی به استفاده از رژ لب نیست. بهترین بالم لب رنگی از برند فرش دارای ۱۲ رنگ مختلف شامل تناژهای روشن تا تیره از جمله صورتی کم رنگ تا شرابی تیره است که تمام سنین و سلایق را تحت پوشش خود قرار می دهد. قیمت این محصول ۲۴ دلار است.

بالم لب فرش Fresh

۳. بالم لب رزبود

اگر به دنبال یک بالم لب چند کاره و قیمت مناسب هستید، بالم لب برند رزبود را امتحان کنید. فرمولاسیون این محصول به گونه ای طراحی شده که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. حتی بیانسه اعتراف کرده که از این محصول به عنوان پرایمر روی مژه های خود استفاده می کند. شما حتی می توانید این بالم لب را روی گونه های خود بکشید و از این طریق نمایی شیک و براق روی گونه های خود ایجاد کنید. همچنین می توانید بهترین بالم لب از برند رزبود را روی ابروهای خود بکشید تا آن ها درخشان و خوش فرم شوند. قیمت این محصول ۷ دلار است.

بالم‌لب رزبود سالو

اگر به دنبال یک بالم لب چند کاره و قیمت مناسب هستید، بالم لب برند رزبود را امتحان کنید.

۴. بالم لب تاچا

آیا لب های شما حساس، تحریک پذیر، ملتهب و ترک خورده است؟ نگران نباشید؛ همه ما حداقل یک بار این شرایط را تجربه کرده ایم. بهترین راه درمان این ترک خوردگی و تحریک پذیری لب ها فقط، استفاده از بهترین بالم لب است. بالم لب تاچا یک ماسک لب ژله ای است که نجات دهنده لب هایتان خواهد بود؛ چرا که در ترکیبات آن از عصاره هلو استفاده شده که تاثیر فوق العاده ای در نرم شدن، ترمیم کنندگی و تسکین التهاب لب ها دارد. از جمله دیگر ترکیبات موثر در این بالم لب می توان به روغن کاملیای ژاپنی اشاره کرد که برای آبرسانی و مرطوب شدن لب ها عالی است.

بهترین بالم لب

۵. بالم لب kosa sport؛ بهترین بالم لب حجم دهنده

تصور کنید که در حال انجام ورزشی شیک مثل تنیس در تابستان هستید. در حالی که لباسی شیک از یک برند معروف به تن دارید. تنها چیزی که تکمیل کننده استایل شماست، یک بالم لب خوب و باکیفیت است. بالم لب برند کوساسپورت یکی از بهترین بالم لب ها در جهان بوده که ماندگاری بالایی دارد. این محصول برای مصرف در فصل تابستان و محیط های خارج از منزل گزینه خوبی محسوب می شود. از آنجایی که این بالم لب ضد تعریق بوده و حاوی اسید هیالورونیک است، می تواند برای مدت زمان زیادی بدون تغییر روی لب ها باقی بماند. قیمت بهترین بالم لب حجم دهنده کوساسپورت تنها ۱۸ دلار است.

بالم‌لب kosa sport

۶. بالم لب چاپستیک

شما با استفاده از بالم لب چاپستیک می توانید لب های خود را برای مدت زمان زیادی مرطوب و آبرسانی کنید؛ چرا که در فرمولاسیون بهترین بالم لب برند چاپستیک از مواد معدنی دریایی استفاده شده است. جلبک دریایی و آلوئه ورا از جمله مواد تشکیل دهنده این بالم لب هستند که این محصول را به گزینه ای عالی برای نرم و مرطوب کردن لب ها تبدیل کرده اند. قیمت این محصول حدود ۷ دلار است.

بالم لب چاپستیک

۷. بالم‌لب سارا هاپ Sara Happ

اگر به دنبال بهترین نوع بالم لب هستید که علاوه بر نرمی و لطافت لب ها، خاصیت درمانی نیز داشته باشد، پیشنهاد ما به شما برند سارا هاپ است. این محصول حاوی انواع ویتامین های A و E بوده که خطوط ظریف لب که با افزایش سن پدید می آیند را از بین می برند. این بالم لب با درخشندگی زیادی که روی لب ها به وجود می آورد، باعث می شود لب ها حجیم تر و زیباتر به نظر برسند. قیمت این محصول ۲۸ دلار است.

بهترین بالم لب حجم دهنده

۸. بالم لب ترمیم کننده آکوافور

بیانسه، طی مصاحبه ای با مجله اله گفت که هر شب قبل از خواب از بالم لب برند آکوافور استفاده می کند. دلیل او برای انجام این کار، این است که صبح روز بعد با پوستی درخشان و شاداب از خواب بیدار شود. این محصول یک مرطوب کننده قوی لب است. شما می توانید آن را هر شب قبل از خواب روی لب ها بزنید و صبح روز بعد لب هایی باطراوت و زیبا تحویل بگیرید. قیمت این محصول حدود ۴ دلار است.

بالم لب ترمیم کننده آکوافور

بیانسه، طی مصاحبه ای با مجله اله اعلام کرد که هر شب قبل از خواب از بالم لب برند آکوافور استفاده می کند.

۹. بالم لب augustinus bader

شاید قیمت این بالم لب کمی بیشتر از سایر محصولات مشابه باشد؛ اما به دلیل خاصیت درمانی که دارد، می توان گفت که ارزش هزینه کردن را دارد. در ترکیبات بهترین بالم لب درمانی برند آگوستینوس بادر از ویتامین E استفاده شده که خاصیت ارتجاعی پوست لب را افزایش داده و با کاهش رطوبت مبارزه می کند. همچنین فرمولاسیون شاداب کننده این بالم لب منجر به سلامتی بیشتر لب ها می شود. قیمت این محصول ۳۸ دلار است.

augustinus bader

۱۰. بالم لب سامر فرای دیز

برند معروف محصولات مراقبت از پوست به نام سامر فرایدیز اخیرا نوعی بالم لب را به خط تولید خود اضافه کرده است. این محصول یکی از بهترین بالم لب های موجود در بازار به شمار می رود. در ترکیبات آن از کره شی برای شادابی و طراوت پوست لب ها استفاده شده و قیمت آن تنها ۲۲ دلار است.

نرم شدن لب ها

۱۱. بالم لب ایلیا

شاید بتوان به برند ایلیا، لقب بهترین مارک بالم لب را داد؛ چراکه یکی از بهترین بالم لب هایی که می توانید تهیه کنید، متعلق به این برند است. بالم لب ایلیا دارای فرمولاسیون خاص و بسته بندی ساده و شیک است. در فرمولاسیون این بالم لب از موم زنبور عسل، روغن آووکادو و کره شی استفاده شده که همگی خاصیت آبرسانی دارند. قیمت این محصول ۲۶ دلار است.

مراقبت از لب ها

۱۲. بالم لب برند گلاسیر

یکی از بهترین بالم لب های مقرون به صرفه متعلق به برند گلاسیر است. این محصول حاوی روغن کرچک، موم زنبور عسل و لانولین بوده که به راحتی روی سطح لب پخش شده و ماندگاری قابل قبولی دارد. علاوه بر این، قادر است لب های ترک خورده و دهیدراته را درمان کند. شما می توانید از این محصول برای برجسته سازی طبیعی گونه ها یا حتی درمان تیرگی و خشکی زانو و آرنج هم استفاده کنید. قیمت بالم لب گلاسیر ۱۲ دلار است.

پوسته پوسته شدن لب

۱۳. بالم‌لب برتز بیز

اگر به دنبال بهترین بالم لب ۱۰۰ درصد طبیعی و مرطوب کننده هستید، بهتر است بالم لب برند برتز بیز را امتحان کنید. فرمولاسیون این محصول شامل مواد زیر است:

  • روغن نارگیل
  • لانولین
  • نعناع فلفلی
  • روغن آفتابگردان
  • موم زنبور عسل

همه این مواد دست به دست هم می دهند تا لب های شما مرطوب و شاداب شوند. این بالم لب دارای عطر بسیار خوشایندی است و ۱۰ دلار قیمت دارد.

تغذیه لب ها

۱۴. بالم‌لب Laneige

اگر پوست لب های شما خشک بوده و همیشه با مشکل ترک خوردگی لب ها دست و پنجه نرم می کنید، حتما از بهترین بالم لب برند لنیج استفاده کنید. این محصول دارای قدرت جذب سریع بوده و حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C است که لب ها را برای مدت زمان طولانی هیدراته و درخشان می کنند. قیمت این ماسک لب ۲۶ دلار است.

بهترین بالم لب برند laneige

اگر پوست لب های شما خشک است و همیشه با مشکل ترک خوردگی لب ها دست و پنجه نرم می کنید، حتما از بالم لب برند لنیج استفاده کنید.

۱۵. بالم لب لامر

بالم لب لامر یکی دیگر از محصولات گران قیمت اما عالی موجود در این فهرست است. این محصول به معنای واقعی، بهترین بالم لب دنیاست که از ترکیب مواد معدنی دریایی ساخته می شود. مصرف بالم لب لامر منجر به هیدراته، نرم و درخشان شدن طبیعی لب ها می شود و به مرور یکی از اجزای اصلی میکاپ روزانه شما خواهد شد. قیمت این محصول ۷۵ دلار است.

بهترین بالم لب دنیا

۱۶. بالم لب دیور

کیفیت و ماندگاری محصولات دیور بر هیچ کسی پوشیده نیست. بالم لب دیور یکی از بهترین بالم لب های موجود در جهان است که خیلی براق یا چسبناک نیست. همچنین، بعد از گذشت چند ساعت، یک خط سفید در اطراف لب ایجاد نمی کند. از همه مهمتر، درخشش خاصی به لب ها می دهد. همه این گزینه ها در کنار هم باعث شده اند تا به بالم لب دیور لقب بهترین بالم لب جهان را بدهیم. قیمت این محصول ۳۵ دلار است.

مراقبت از لب دیور

۱۷. بالم‌لب آبرسان فرش Fresh

عصاره هسته زردآلو، هسته انگور سیاه و شکر، بالم لب آبرسان فرش را به یکی از بهترین بالم لب های دنیا تبدیل کرده است. این محصول عطر بسیار دل انگیزی دارد. بالم لب فرش منجر به تقویت و هیدراته شدن پوست لب ها می شود و تنها ۱۸ دلار قیمت دارد.

بالم لب آبرسان فرش fresh

۱۸. بالم‌لب Rare Beauty سلنا گومز؛ بهترین بالم لب رنگی

فرمولاسیون بالم لب ریر بیوتی فاقد پارابن است و به همین دلیل در لیست بهترین بالم لب های جهان قرار می گیرد. این بالم لب در ۸ رنگ جذاب و کاربردی تولید شده و ماندگاری بالایی دارد. قیمت بالم لب ریر بیوتی ۱۶ دلار است.

ریر بیوتی سلنا گومز

۱۹. بالم‌لب دکتر هاوشکا

به خاطر داشته باشید که افتادگی پوست با افتادگی لب برابر است. این موارد نشانه های پیری پوست هستند که اگر به موقع جلوگیری و درمان نشوند، تا آخر عمر همراه ما خواهند بود. بالم لب دکتر هاوشکا که اتفاقا مورد علاقه جنیفر آنیستون است، از بروزافتادگی لب و پیری پوست اطراف آن جلوگیری می کند. فرمولاسیون بهترین بالم لب برند هاوشکا حاوی ابریشم بوده که بافت لب ها را تقویت کرده و آن را سالم و پوست لب را صاف می کند. قیمت این محصول ۱۷ دلار است.

لیپ بالم هاوشکا

بالم لب دکتر هاوشکا که مورد علاقه جنیفر آنیستون است، از بروزافتادگی لب و پیری پوست اطراف آن جلوگیری می کند.

۲۰. بالم‌لب درانک الفنت Drunk Elephant

این بالم لب حاوی روغن های آبرسان و انواع ویتامین هاست که رطوبت کافی برای لب ها را در طول روز فراهم می کند. از آنجایی که ماندگاری بالم لب درانک الفنت زیاد است، نیاز به مصرف مجدد آن در طول روز نخواهید داشت. قیمت این بالم لب ۱۸ دلار است.

لیپ بالم درانک الفنت

۲۱. بالم‌لب دکتر باربارا اشتورم

هوای سرد و خشک زمستان منجر به بروز ترک و پوسته پوسته شدن لب ها می شود. بهتر است بدانید که زبان زدن به لب ها باعث خشک تر شدن لب ها می گردد. چاره کار فقط استفاده از بهترین بالم لب است. بالم لب برند دکتر باربارا اشتورم با فرمولاسیون دقیق و مفیدی که دارد، بسیار هوشمندانه عمل کرده و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های لازم را به لب های شما می رساند. به همین دلیل هر گونه خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها را در کمترین زمان ممکن درمان خواهد کرد.

باربارا اشتورم

۲۲. بالم لب کلینیک

اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و از محصولی استفاده کنید که علاوه بر نرم و مرطوب کردن لب ها، آن ها را خوش رنگ و زیبا نماید، بالم لب کلینیک را از دست ندهید. این محصول حاوی عصاره انبه و کره شی است که نرمی و لطافت را برای لب ها به ارمغان خواهد آورد. همچنین، دارای ۸ طیف رنگی جذاب است که همه سلیقه ها را پوشش می دهد. قیمت بهترین بالم لب برند کلینیک ۱۸ دلار است.

محصولات کلینیک

۲۳. بالم لب هیدرودرم

لقب بهترین بالم لب ایرانی را می توان به بالم لب هیدرودرم نسبت داد؛ چراکه حاوی عصاره هسته انگور، روغن کالاندولا، آلوئه ورا و ویتامین ای است. مصرف این محصول باعث ترمیم بافت لب، تسکین آن و کاهش خشکی و التهابات می شود. این محصول به دلیل داشتن ویتامین E تاثیر بسزایی در بازسازی پوست لب داشته و از بروز چین و چروک و افتادگی لب ها نیز جلوگیری می کند.

بهترین بالم لب ایرانی

۲۴. بالم‌لب ثمین

یکی دیگر از بالم لب های ایرانی موجود در بازار که می توانید به راحتی آن را تهیه کنید، برند ثمین است که از روغن جوانه گندم، کره شی، روغن دانه ماکادمیا و روغن آرگان ساخته شده و تاثیر زیادی در تغذیه کردن پوست لب دارد. در فرمولاسیون بهترین بالم لب ایرانی از ویتامین های A و E استفاده شده که در جوانسازی و آبرسانی لب ها نقش بسزایی دارند.

بالم‌لب ایرانی

۲۵. بالم لب مای؛ بهترین بالم لب ایرانی

برند مای یکی از برندهای نام آشنا در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی است. این برند یکی از بهترین بالم لب های ایرانی را تولید کرده است. بالم لب مای دارای خاصیت نرم کنندگی بوده و درخشندگی فوق العاده ای به لب ها می دهد. همچنین از لب ها در برابر نور خورشید محافظت می کند. با مصرف این بالم لب می توانید رطوبت از دست رفته را به لب ها باز گردانده و خشکی و ترک خوردگی آن را درمان کنید.

بالم لب مای


نویسنده : سیران
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
زمان : 14:9
کوکتل دوتاستراید مزولایک


توضیحات کاربردی این محصول :

بسیاری از ما به سلامت و رشد موهای خود اهمیت می دهیم و همواره دوست داریم موهای پرپشت و پر داشته باشیم. گاهی برای داشتن موهای سالم نیاز است که یکسری مواد مغذی و ضروری را برای تحریک رشد مو تامین کنید. اگر به سلامت موی خود اهمیت می‌دهید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. می خواهیم در مورد کوکتل دوتاستراید مزولایک صحبت کنیم که امروزه بسیار پرطرفدار شده است. 

کوکتل می‌تواند سبوم مو را تنظیم کند و باعث ایجاد و تقویت گردش خون در سر شود. برای همین می تواند به راحتی از ریزش بیش از حد مو جلوگیری کند. پس از استفاده از این کوکتل فولیکول های مو را احیا می شوند و می توانید موهای زیباتر داشته باشید. ساختار این کوکتل نیز طوری طراحی شده است که با هر نوع پوست و جنس مویی مطابقت دارد و به هیچ عنوان باعث بروز حساسیت نمی شود. علاوه بر این خاصیت ضد التهابی دارد که می توان برای کاهش التهاب پوست سر خود نیز از آن استفاده کنید و پوست را مرطوب نگه دارید.

ویژگی‌های کوکتل دوتاستراید مزولایک

کوکتل دوتاستراید مزولایک دارای مزایا و ویژگی‌های متعددی است. این روش از روش های موثر برای افرادی است که دچار آلوپسی می باشند؛ زیرا دارای ترکیبات فعال و مفید است که می تواند زیبایی را به موها باز گرداند. از جمله این ترکیبات می‌توان به آمینو اسید ها، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری اشاره کرد. این کوکتل همانطور که اشاره کردیم برای کسانی که دچار آلوپسی هستند هم قابل استفاده است.

 

گاهی بر اثر دلایل گوناگون از جمله شیوه ناسالم زندگی، اختلالات هورمونی، بیماری های وراثتی، مصرف از داروها، رعایت نکردن بهداشت، بیماری روحی، روانی، اضطراب، استرس و وسواس کندن مو به وجود می‌آید. امروزه درمان‌های بالینی متعددی برای احیای مو باب شده‌اند که شما با مراجعه به متخصصین می توانید با این اختلال‌ها مقابله کنید. 

مزایای کوکتل دوتاستراید

استفاده از این کوکتل با مزایای بسیاری روبرو است. شما می توانید در این روش باعث رویش دوباره مو ها، ساقه و ریشه ها شوید. همچنین می توانید ریشه مو را تقویت کنید. این کوکتل برای درمان اختلالات مربوط به ریزش مو و آلوپسی آندروژنیک بسیار مناسب است. پس از استفاده از این محصول متوجه افزایش درخشندگی و استحکام موهایتان می‌شوید؛ در نتیجه ما به شما استفاده از کوکتل دوتاستراید مزولایک را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید با خرید این محصول و مراجعه به پزشک مراحل درمانی خود را طی کنید. البته روش استفاده از این محلول متفاوت است که در ادامه در مورد آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد. به طور کلی این محصول به رویش مجدد موها، تقویت ساقه ها و ریشه مو کمک می‌کند. طاسی را برطرف می نماید و به درخشندگی و استحکام مو نیز قدرت می بخشد.

عملکرد کوکتل دوتاستراید مزولایک

اگر بخواهیم در مورد عملکرد این محلول صحبت کنیم باید بگوییم که این کوکتل جزء شناخته‌شده‌ترین بازدارنده ۵ آلفا ردوکتاز است. یک بازدارنده محسوب می‌شود که از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون جلوگیری می کند. مزولایک فیناستراید و دات استراید مانند یک مکمل عمل می‌کنند و مزایای مشابه با یکدیگر دارند. برای اهداف گوناگون استفاده می شوند. ساختار کوکتل استراید آب مقطر و دات استراید می باشد.

ترکیبات کوکتل دوتاستراید مزولایک

در ابتدا اشاره کردیم این کوکتل از ویتامین ها و مواد معدنی متعددی تشکیل شده است. این برند اسپانیایی از مواد اولیه با منشاء غیر حیوانی در ترکیبات خود استفاده کرده است. برای همین می توان از این کوکتل ها به عنوان یک روش درمانی غیر تهاجمی استفاده کرد که به رشد مجدد موها کمک می‌کند.

طریق مصرف کوکتل مزولایک

کوکتل دوتاستراید مزولایک یک محلول مزوتراپی محسوب می‌شود. در روش مصرف می توان آن را به طور مستقیم در ناحیه هدف تزریق کرد تا بتوانید بهترین نتایج را دریافت کنید. باید دوره درمان مناسبی را پشت سر بگذارید. دوره درمان بیمار کاملا بستگی به شرایط بیمار، سن و سبک زندگی بستگی دارد. ناگفته نماند که روش تزریق بر روی نتایج نیز تاثیر می گذارد؛ در نتیجه برای شروع درمان حتماً استانداردهای تعیین شده را رعایت کنید و نزد پزشکانی بروید که تخصص کافی در این زمینه را داشته باشند. در این صورت پس از به پایان رسیدن طول دوره‌ی درمان نتایج بی نظیری مشاهده خواهید کرد.

 


نویسنده : سیران
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
زمان : 14:8
هر آنچه باید از تفاوت ژل تاخیری با اسپری تاخیری بدانید


انزال رودرس و نرسیدن به لذت جنسی کافی در طی رابطه یکی از مشکلاتی است که در جوامع امروز گریبانگیر بسیاری از آقایان شده است.  برای مقابله با این مشکل روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. برخی از افراد اقدام به مصرف قرص‌های مختلف برای افزایش زمان رابطه جنسی می کنند اما راهکار بهتری هم وجود دارد.  استفاده از کاندوم، ژل و اسپری تاخیری از جمله این راه حل ها است. برای اطلاع از تفاوت ژل تاخیری با اسپری و کاربردهای هرکدام، با این مقاله همراه باشید.

  1. تفاوت ژل تاخیری با اسپری
  2. انتخاب بین روش‌های تاخیر در انزال

 

تفاوت ژل تاخیری با اسپری

مشکلات اقتصادی و شرایط زندگی باعث ایجاد ناراحتی‌های عصبی بسیار شده است. این موضوع در جنبه‌های مختلف زندگی افراد تاثیر دارد. یکی از این تاثیرات در کاهش زمان رابطه جنسی و انزال زودرس است. این موضوع در طولانی مدت باعث افزایش مشکلات در زندگی زناشویی و افزایش نارضایتی خواهد شد.  راه های بسیاری برای جلوگیری از انزال زودرس وجود دارد ه یکی از انها، استفاده از ژل تاخیری یا اسپری است. اما تفاوت ژل با اسپری در چیست؟

تفاوت ژل تاخیری با اسپری در ساختار

ساختار ژل و اسپری با هم متفاوت است و به همین دلیل مزایا و معایب آن متفاوت است.

اسپری تاخیری

حاوی مواد اصلی برای تاخیر در ازنال به همراه مقادیر بالایی از هوا و الکل است. در هنگام استفاده از این وسیله به دلیل وجود مقادیر بالا از لیدوکائین، احساس سرما روی الت تناسلی حس می‌شود.

این موضوع از آنجائی حائز اهمیت است که وجود لیدوکائین در بی حس کردن اعصاب موثر است. این موضوضع در ادامه باعث افزایش مدت زمان انزال خواهد شد.

تفاوت ژل تاخیری با اسپری

ژل تاخیری

ژل‌های تاخیری در مقابل اسپری تاخیری دارای مقادیر لیدوکائین کمتری هستند. این وسیله دارای 2 الی 3 درصد لیدوکائین هستند. این موضوع سبب ایجاد بی حسی کمتری در مقایسه با اسپری می‌شود. بنابراین تفاوت در ساختار ژل تاخیری و اسپری در نهایت منجر به تفاوت در مدت زمان تاثیر این دو ماده می شود.

تفاوت ژل تاخیری با اسپری در کاربرد

در نگاه اول، استفاده از ژل و اسپری برای افزایش مدت زمان رابطه است، اما نکته مهم در این مورد تفاوت استفاده از ژل تاخیری و اسپری در کاربرد است. در واقع اسپری تاخیری به دلیل داشتن لیدوکائین بالا، بیشتر مناسب افرادی است که از نظر جنسی در وضعیت حاد هستند و مدت زمان انزال انها بسیار کوتاه‌تر از افراد معمولی است. برای افرادی که به دنبال داشتن رابطه طولانی و انزال طولانی تر هستند، استفاده از ژل‌های تاخیری  توصیه می‌شود. نکته دیگر زمان استفاده از اسپری است. در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته خواهد شد.

محل استفاده

محل استفاده ژل تاخیری با اسپری تفاوت دارد. برای اسپری تاخیری، بهترین مکان برای استفاده زیر کلاهک آلت است در حالیکه برای ژل تاخیری ناحیه خاصی وجود ندارد و در هر نقطه‌ای قابل استفاده است. بهتر است ژل در سراسر آلت پخش شود. در حالیکه برای اسپری باید خیلی دقت کرد که به بیضه‌ها و یا مجاری ادرار برخورد نداشته باشد.

شست و شوی اسپری از روی دست بسیار راحت تر از شست و شوی ژل انجام می‌شود.

ژل تاخیری

تفاوت در عوارض جانبی ژل‌های تاخیری و اسپری

ژل‌های تاخیری نیز همانند اسپری ها دارای مضراتی هستند، مهم ترین ضرر هر دو این وسایل، ایجاد وابستگی است . در واقع فرد پس از مدتی استفاده از این وسایل برای هر نوع رابطه ای نیازمند استفاده از ژل تاخیری یا اسپری است. مشکل بعدی که استفاده از این وسایل به همراه دارد، طولانی شدن زمان انزال است. این محصولات برای طولانی شدن رابطه ساخته شده اند اما در برخی موارد به دلیل استاده زیاد و نادرست و یا مشکلاتی دیگر، مدت زمان رابطه بسیار طولانی می‌شود و این موضوع باعث خستگی زوجین و عدم احساس لذت می‌شود.

 

اسپری تاخیری گزینه بسیار مناسبی برای آقایان با مشکل زودانزالی شدید است

اما سایر مضراتی که دارند:

ژل تاخیری

ژل های تاخیری بسیار حساسیت زا هستند و این موضع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای برخی از مصرف کنندگان شده است. مشکل اساسی استفاده از ژل تاخیری در ادامه حساسیت بیش از حد در برخی بانوان است. بافت واژن بسیار حساس است و استفاده از این مواد باعث آسیب و حساسیت زیاد در برخی خانم‌ها می‌شود. این موضوع برای برخی خانم‌ها، منجر به عفونت واژن و حتی عفونت رحم می‌شود.

اسپری تاخیری

استفاده از اسپری تاخیری به دلیل داشتن لیدوکائین بالا، علاوه بر ایجاد حساسیت، باعث ورم و خارش و حتی کهیر در ناحیه مورد استفاده می‌شود. گیجی و ضعف و افت فشار خون از سایر عوارض استفاده از اسپری تاخیری است. استفاده از اسپری برای روابط معمولی توصیه نمی‌شود.

تفاوت در سرعت تاثیرگذاری

سرعت تاثیرگذاری در  ژل تاخیری و اسپری تفاوت دارد. مدت زمان استفاده از ژل، 20تا25 دقیقه قبل از دخول است اما این مدت زمان در اسپری چیزی در حدود 10تا15 دقیقه قبل از دخول است. دلیل این تفاوت،  مقادیر متفاوت لیدوکائین موجود در این دو ماده است. ماندگاری تاخیر در اسپری ها بسیار طولانی تر از ژل‌های تاخیری است

اصلی ترین تفاوت ژل تاخیری و اسپری در میزان لیدوکائین موجود در این دو ماده است

ژل های تاخیری جدید

تفاوت ژل تاخیری با اسپری در ادامه به نکات جالبی می‌رسد. در ژل‌های تاخیری جدید، به جای استفاده از لیدوکائین، از مواد گیاهی برای ایجاد تاخیر در انزال استفاده شده است. این موضوع از مضرات این ژل‌ها که بالاتر در مورد آن توضیح دادیم، می کاهد. همچنین ژل‌های جدید بر پایه آب هستند. این موضوع نیز باعث مزایای بسیار می‌شود. یکی از مزایای بزرگ این ژل‌ها، کاهش میزان ریسک عفونت در خانم‌ها و آقایان است.

ویژگی دیگر ژل‌های جدید، افزودن مزایای دیگر است. در برخی از این ژل‌ها امکان افزایش حجم آلت و افزایش میل جنسی نیز وجود دارد.

 

انتخاب بین کاندوم، اسپری و ژل تاخیری

کاندوم تاخیری یکی از وسایل بسیار مهم در طی رابطه است. این وسیله نه تنها باعث به تاخیر افتادن انزال و افزایش مدت زمان رابطه می‌شود، در ادامه به دلیل جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی دارای مزایای بیشمار و بیشتری است. بنابراین استفاده از کاندوم‌های تاخیری دارای مزایای بیشماری است. کاندوم‌های تاخیری دارای دو نوع هستند، در نوع اول، مقادیر بالای لیدوکائین در کاندوم وجود دارد و باعث بی حسی می‌شود. این موضوع تاثیری در ارگاسم طرف مقابل ندارد و این بی حسی باعث کاهش میل جنسی نمی‌شود. کاندوم نوع دوم دارای ماده بی حسی متفاوتی است. این ماده بنزوکائین است و  مزایا و معایب خاص خود را دارد. برخی کاندوم‌ها دارای مزایا دیگری هستند. مثلا در برخی برندها از روان کننده نیز در کنار لیدوکائین استفاده می‌کنند که باعث افزایش لذت جنسی می‌شود.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا تمامی نکات برای داشتن انزال طولانی‌تر و افزایش مدت زمان رابطه به وسیله انواع وسایل مختلف بررسی شود. تفاوت ژل تاخیری با اسپری از دیدگاه‌های مختلف، مثل  نحوه استفاده، کاربرد، مزایا، محل استفاده و طول زمان نتیجه دهی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت بررسی بین کاندوم، ژل و اسپری تاخیری مورد بررسی قرار گرفت. امید است این مقاله به شما در انتخاب وسیله مناسب کمک کند.


نویسنده : سیران
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
زمان : 14:7
علت پوست پوست شدن ناخن و راه درمان آن چیست ؟


علت پوست پوست شدن ناخن چیست و برای رفع آن باید چکار کرد؟

برای همه ما پیش می‌آید که با مشکل پوست شدن اطراف ناخن مواجه شویم. گروهی صبر می‌کنند تا ناخن گیر در دسترس باشد و پوست‌های اضافه را با حوصله می‌گیرند و گروهی دیگر با کندن پوسته‌ها باعث زخم شدن پوست کنار ناخن‌هایشان می‌شوند، اما علت علت پوست پوست شدن ناخن و اطراف ناخن چیست و راهکار درست رفع آن کدام است؟ در ادامه با ما همراه شوید تا توضیحات کاملی از ریش ریش شدن پوست کناره ناخن یا اصطلاحا ناخن ریش را به شما بگوییم.

خشکی پوست مهم‌ترین علت پوست پوست شدن دور ناخن

در بیشتر مواقع خشکی پوست مهم‌ترین علت ریش ریش شدن پوست دور ناخن است. خشکی پوست در فصل زمستان و برای کسانی که طولانی مدت دستانشان در آب است، بیشتر روی می‌دهد. مواد موجود در صابون یا لوازم آرایشی نیز می‌تواند عامل خشکی بیشتر پوست باشند. خشکی پوست موجب بروز مشکلاتی چون خارش، خراشیده شدن، قرمز یا خاکستری شدن پوست نیز می‌شود. برای جلوگیری از خشکی بیشتر پوست بهتر است از صابون‌های مایع و کرمی برای شستن دست‌هایتان استفاده کنید. شستن بیش از حد دست‌ها با صابون موجب از بین رفتن چربی سطح پوست شده و صابون جذب لایه‌های حساس کنار ناخن می‌شود.

بهتر است استفاده از حوله نرم را جایگزین خشک کردن دست با دستمال کاغذی کنید. دستان خود را با آب داغ نشویید و از صابون‌ها و مواد آرایشی یا شوینده حاوی مواد تحریک کننده پوست استفاده نکنید. این مواد شامل عطرهای ضد باکتری، پماد نگهدارنده مانند فرمالدئید، ایسوتیایزولینون و کوکامیدوپروپیل بتائین می‌شوند. هنگام خرید این مواد مدل مخصوص پوست‌های حساس را انتخاب کنید و مواد تشکیل دهنده را با دقت مطالعه فرمایید.

علت پوست پوست شدن دور ناخن

آفتاب سوختگی و تاثیر آن بر ناخن ریش

آفتاب سوختگی از التهابات پوستی است که به خاطر قرار گرفتن طولانی در مقابل آفتاب یا پرتو ماورای بنفش روی می‌دهد. این مشکل بلافاصله ظاهر نمی‌شود. زمانی که درد و قرمزی شروع می شود در واقع از قبل پوست آسیب دیده است. با فاصله ۶ تا ۴۸ ساعت از سوختگی بیشترین درد احساس می‌شود. جالب است بدانید که آفتاب سوختگی می‌تواند به اندازه سوختن با حرارت خطرناک باشد. عوامل اصلی آفتاب سوختگی موارد زیر هستند:

  • قرار گرفتن در مقابل آفتاب بین ساعات اوج (۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر)، مخصوصا برای نوزادان و کودکان
  • پوست روشن، احتمال سوختگی بیشتر در افرادی که پوستشان روشن‌تر است نسبت به افراد دارای پوست
  • برخی داروهای خاص مانند آنتی بیوتیک‌ها
  • برخی از مواد آرایشی
  • استفاده از روش‌های برنزه کردن

بعد از گذشت چند روز پوسته پوسته شدن ناشی از آفتاب سوختگی آغاز می‌شود. این مشکل ممکن است روزها و حتی هفته‌ها ادامه داشته باشد. بهترین راه پیشگیری استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است. برای درمان سوختگی محصولات متعددی وجود دارد، همچنین می‌توانید از پماد زینک اکساید استفاده کنید.

مشکل پوست پوست شدن دور ناخن در بیشتر موارد به دلیل خشکی پوست ایجاد می شود.

مکیدن انگشت، دلیل پوسته شدن کنار ناخن در کودکان

مکیدن انگشتان یکی از عادت‌های رایج در میان افراد خردسال است. بسیاری از نوزادان از همان زمان تولد این کار را انجام می‌دهند. بهتر است که با بزرگ‌تر شدن هرچه سریع‌تر این عادت را ترک نمایند، چرا که موجب پوست شدن اطراف ناخن می‌شود. از دیگر پیامد‌های عادت مکیدن انگشت در اطفال موارد زیر هستند:

  • تغییر شکل استخوان فک که هنوز نرم است.
  • دندان‌ها کج رشد می‌کنند.
  • دندان باریک می‌شود.
  • علت پوسته پوسته شدن دور ناخن و بیماری‌های عفونی است.
  • دندان‌های بالا به سمت خارج و دندان‌های پایین به سمت داخل رشد می‌کنند.
  • موجب شکل غیر طبیعی سقف دهان می‌شود.
  • عامل مشکلات گفتاری در کودکان است.
  • باعث افتادگی لوزه و خرخر کردن است.

برای ترک عادت مکیدن انگشت در کودکان روش‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود، به طور مثال در کودکان شیرخوار استفاده از پستانک، عدم اعمال فشار بر کودک، تحسین او برای انجام ندادن این کار، استفاده از اسباب بازی یا پوشاندن دست کودک با جوراب در هنگام خواب. استفاده از محافظ فیزیکی در هنگام خوابیدن نیز یکی از تاثیر گذارترین انتخاب‌های پیش رو است، در این روش محافظ‌ها باعث می‌شود احساس آرامشی که با مکیدن به دست می‌آمد دیگر وجود نداشته باشد. غیر از محافظ‌های فلزی و پلاستیکی محافظ‌های پارچه ای نیز برای ترک عادت مکیدن انگشت ساخته می‌شوند.

مکیدن انگشت، دلیل پوسته شدن کنار ناخن در کودکان

مشکلات کلیوی و تاثیر پوسته پوسته شدن ناخن

بیماری‌های کلیوی می‌توانند عامل دیگر بروز مشکلات در ناخن و علت پوست پوست شدن دور ناخن باشد. البته مشکلات ناخن تنها یکی از علائم بیماری کلیوی است، از دیگر علائم این بیماری باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمر درد، می‌تواند نشان دهنده عفونت کلیه باشد.
  • ادرار تیره یا احساس درد در هنگام دفع آن در بیماران کلیوی رایج است.
  • تغییر مقدار ادرار به طوری که فرد دفعات بسیار زیاد یا کمی به دستشویی برود، ممکن است از نشانه‌های داشتن مشکل در کلیه باشد. گاهی فرد احساس می‌کند که باید به دستشویی برود اما توانایی دفع ادرار را ندارد.
  • تجمع مواد زائد در بدن بیماران کلیوی موجب می‌شود که طعمی شبیه به فلز را احساس کنند یا نفسشان بوی آمونیاک بدهد.
  • بیماران کلیویی که توانایی دفع مواد زائد از بدنشان را ندارند، دچار حالت تهوع یا استفراغ می‌شوند.
  • عدم میل به خوردن پروتئين، از آنجایی که مواد مغذی در بدن فرد جذب نمی‌شوند، بیمار دیگر میلی به خوردن آن‌ها ندارد. بی‌اشتهایی به صورت کلی یا میل به خوردن خوراکی‌های نامتعارفی چون یخ و خاک از دیگر نشانه‌های آن هستند.
  • ورم کردن صورت یا دست و پا نشانگر آن است که مایعات در بدن انباشته شده‌اند و به خوبی دفع نمی‌شوند. تورم اغلب در این مناطق دیده می‌شود اما ممکن است در هر قسمتی روی دهد. ورم نشانگر دفع ناقص آب و نمک است.

کمبود ویتامین هایی نظیر ویتامین ب می تواند یکی از علت های پوست پوست شدن دور ناخن باشد.

کم خونی، علت پوسته پوسته شدن دور ناخن

افراد دارای کم خونی از کمبود آهن و هموگلوبین رنج می‌برند. کمبود هموگلوبین در بدن موجب کاهش اکسیژن خون می‌شود. در این بیماران پوست شدن اطراف ناخن و علائمی چون احساس خستگی و فرسودگی، ضعف، رنگ پریدگی در ناخن و پوست، ضربان نامنظم یا تند قلب، نفس‌های کوتاه، احساس درد در قفسه سینه، سرگیجه خفیف، مشکلات شناختی، کرختی یا سردی انتهای اندام‌ها، بی‌خوابی شبانه و سردرد مشاهده می‌شود.

عوارض کم خونی برای ناخن

سندروم کاوازاکی در کودکان

علت ریش ریش شدن پوست دور ناخن کودکان ممکن است ابتلا به بیماری کاوازاکی باشد. این بیماری در واقع التهاب عروق سراسر بدن است و بیشتر در کودکان زیر ۵ سال مشاهده می‌شود و دلیل اصلی مشکلات قلبی در اطفال است. علت بروز این بیماره ناشناخته‌ است. برای تشخیص بیمار باید بگوییم که اغلب موارد زیر نیز مشاهده می‌شود:

  • تب بدون دلیل مشخص
  • عدم کاهش تب با مصرف آنتی بیوتیک
  • پرخونی دو طرف ملتحمه (پشت پلک‌ها و سفیدی چشم)
  • لب‌های قرمز خشک یا زبان توت فرنگی
  • قرمزی

برای درمان و تشخیص این بیماری در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

کمبود کدام ویتامین باعث پوست پوست شدن ناخن میشود؟

با مشاهده پوست شدن دور ناخن بسیاری فکر می‌کنند که این امر نشان دهنده کمبود ویتامین است. باید بگوییم که به ندرت علت پوست پوست شدن دور ناخن به ویتامین‌ها ختم می‌شود. با این حال گاهی علت ریش ریش شدن پوست دور ناخن به ویتامین‌ها بازمی‌گردد.

ازدیاد ویتامین A: در صورت کمبود نیاسین یا مصرف بیش از حد ویتامین آ (A) ممکن است پوست و ناخنتان تحریک شود. البته این مسمومیت علامت‌های دیگری شامل تهوع، سرگیجه و خستگی نیز دارد که برای درمانش باید حتما به پزشک مراجعه کنید. بسیار کم اتفاق می‌افتد که با ویتامین A موجود در غذا شخصی دچار مسمویت شود. برای این اتفاق باید دوز بسیار زیادی از ویتامین آ وارد بدن شخص شود. مسمومیت ناشی از اوردوز ویتامین A اغلب در پی استفاده‌ دراز مدت از کرم‌ها، ژل‌ها و مکمل‌های ویتامین‌ A اتفاق می‌افتد و یا علت آن مصرف تصادفی دوزهای بسیار بالای این ویتامین است. احتمال بروز مسمومیت ناشی از ازدیاد ویتامین A در بیمارانی که دچار نارسایی‌های کبدی هستند، بیشتر است.

کمبود ویتامین C: کمبود اسیک فولیک و ویتامین سی (C) از دیگر علل بروز این مشکل است. از دیگر علائم نشان دهنده کمبود ویتامین سی در بدن کاهش سرعت رشد ناخن و موها است. ویتامین سی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده کلاژن‌ها است و به همین خاطر کمبود آن چنین پیامدهایی را در بدن ما دارد.

کمبود ویتامین B: از دیگر ویتامین‌هایی که می‌توانند علت پوست پوست شدن دور ناخن باشند، ویتامین بی (B) است.

  • بیوتین یا ویتامین B7 نقش پررنگی در حفاظت از پوست، مو و ناخن‌ها دارد. به ندرت افراد به کمبود این ویتامین دچار می‌شوند، در پی این بیماری مشکل خشکی و فلسی شدن پوست اتفاق می‌افتد. از دیگر علائم آن باید به قرمزی چشم‌ها، ترک خوردن لب‌ها، خستگی، افسردگی، بیخوابی و از دست دادن اشتها اشاره کرد. خشکی پوست تا جایی پیش می‌رود که منجر به پسوریازیس (داءالصدف یا بیماری پوستی مزمن خودایمنی) و اگزما می‌شود. در نهایت بیماران شاهد پوست شدن دور ناخن خود هستند.
  • نیاسین یا ویتامین B3 از دیگر ویتامین‌های لازم برای سلامت پوست است. کمبود این ویتامین عامل اصلی بیماری پلاگر است، البته کمبود تریپتوفان (یک نوع اسید آمینه) و ویتامین‌های B6 و B2 و آهن نیز در بروز این بیماری نقش دارند. علائم بیماری پلاگر التهاب پوستی پیشرفته، اسهال و زوال عقل است. از دیگر علائم آن باید به حساسیت شدید به نور خورشید، ریزش مو، ورم و زخم‌های پوستی، التهاب یا عفونت زبان، ضعف، بی‌خوابی، پریشانی ذهنی و فراموشی، آتاکسی (اختلال در تعادل و حرکات)، اختلالات هیجانی، میل به جدال و پرخاشگری و عارضه گردن‌بند پلاگر اشاره کرد. بیماری پلاگر اغلب در افرادی که رژیم غذاییشان پروتئین حیوانی کافی ندارد، روی می‌دهد و در جوامع فقیر و قحطی زده رایج است.

کمبود ویتامین ب

درمان ریش ریش شدن اطراف ناخن

پس از این که علت پوست پوست شدن دور ناخن را یافتید زمان آن است که به دنبال درمان مشکل باشید. روش‌هایی که در ادامه گفته می‌شود اغلب برای خشکی پوست و کمبود ویتامین‌ها کار برد دارد و در صورت داشتن سایر علائم یا عدم بهبود حتما به پزشک مراجعه نمایید.

استفاده از ماسک های خانگی که خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی دارند در بهبود مشکل پوست پوست شدن دور ناخن موثر است.

استفاده از عسل برای نرمی پوست

عسل یکی از درمان‌های پشنهادی برای آبرسانی در اطراف ناخن است. همچنین می‌توانید برای پیشگیری از التهاب دور انگشتان از عسل استفاده نمایید. عسل سرعت بهبود زخم‌ها را افزایش می‌دهد و یک نوع آنتی بیوتیک طبیعی است. باید توجه داشته باشید که حتما از عسل طبیعی و مرغوب استفاده کنید، عسلی‌های بی‌کیفیت تاثیری در درمان نخواهند داشت و حتی ممکن است موجب بدتر شدن زخم‌ها نیز بشوند. برای استفاده از عسل آن‌ها را در اطراف ناخن‌ها مالیده و ۲ ساعت صبر کنید، سپس دستتان را با آب ولرم بشویید. این کار را تا بهبود کامل روزی دو بار تکرار کنید.

آووکادو سرشار از مواد مغذی لازم برای پوست

حدود ۷۵٪ انرژی آووکادو از چربی است، همچنین اسید فولیک، ویتامین K، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین E و اسید پانتوتنیک از دیگر مواد مغذی موجود در این میوه هستند. استفاده از آن چه به صورت خوراکی چه به صورت ماسک برای پوست، مو و ناخن‌ها بسیار مفید است. برای درمان ریش ریش شدن اطراف ناخن یک آووکادوی نرم و رسیده را انتخاب کنید، آن را نصف کرده و پوستش را جدا کنید. سپس داخل میوه را خرد کرده و با قاشق له نمایید. خمیر نرم حاصل را در ظرفی ریخته و با روغن نارگیل مخلوط کنید. این کرم دست ساز را شب قبل از خواب نوک انگشت و کنار ناخن‌ها مالیده و ۱۲ ساعت بعد بشویید. پیشنهاد می‌کنیم که پس از مصرف از دستکش استفاده کنید تا جذب بهتری داشته باشد. این کار را تا زمان بهبود هفته‌ای ۳ بار تکرار کنید

خواص فوق‌العاده بادام در ناخن، پوست و مو

بادام آجیل خوشمزه‌ای که همه می‌دانیم خواص بسیاری دارد. ۴۹٪ دانه بادام را روغن تشکیل می‌دهد و حاوی پروتئین، ویتامین آ، ویتامین ب، اسید فولیک، ویتامین E، ویتامین K، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و … است. خوردن بادام به تنهایی برای درمان و تقویت پوست، مو و ناخن‌ها مفید است. با درست کردن ماسک ناخن می‌توانید به پوست شدن اطراف ناخن را درمان کنید. برای درست کردن باید چند عدد بادام را در لیوانی آب خیس کرده و بگذارید یک شبانه روز کامل خیس بخورد، سپس بادام ها را پوست بکنید، بشویید و کامل آسیاب نمایید. یک عدد زرده تخم مرغ را به اضافه کرده و مخلوط را حسابی به هم بزنید. یک قاشق عسل طبیعی نیز به محلول افزوده و حالا آن را بر روی نوک انگشت و کنار ناخن‌های خود بمالید. بهتر است که این کار را شب قبل از خواب انجام داده و صبح دستتان را با آب سرد بشویید. کرم بادام را می‌توانید هر شب قبل از خواب استفاده کنید.

بادام برای درمان پوست پوست شدن ناخن

آلوئه ورا، درمان سنتی ایرانی برای خشکی پوست

همه ما از خواص آلوورا برای پوست با خبریم. آلوئه ورا، صبر زرد یا شاخ بزی از دیرباز در ایران و دیگر نقاط جهان برای داشتن ناخن‌ها و پوست و موی زیبا مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این گیاه حاوی انواع ویتامین‌ها و ترکیبات مغذی است. از جمله مواد موجود در آن قندهای مانوز و گلوکز، آنزیم‌هایی نظیر آمیداز، کاتالاز و اکسیداز، اسیدهای فولیک و مواد معدنی و مغذی چون منیزیم، کلسیم، روی، مس، کروم و سدیم هستند. در بسیاری از محصولات درمانی و کرم‌ها از آلوئه ورا استفاده می‌شود.

برای استفاده از آلوئه ورا برگ آن را خریده و با ایجاد یک برش عمودی در میان برگ، ژل داخلش را خارج کنید. ژل را روی انگشت خود بمالید و نیم ساعت صبر کنید، سپس دستتان را با آب سرد بشویید. می‌توانید ژل را روزی دوبار استفاده نمایید.

ماست، درمانی آسان و کم هزینه

ماست ماده‌ای مغذی و مفید که حاوی مقدار زیادی پروتئین و انواع ویتامین ب است. ماست منبع بسیار خوب کلسیم، فسفر، اسید پانتوتنیک و روی می‌باشد. مواد غذایی پروبیوتیک موجود در آن به افزایش سطح ایمنی بدن کمک می‌کنند. اسید لاکتیک نیز از دیگر موارد تشکیل دهنده ماست است که سلول‌های مرده پوست را حذف کرده و پوست شما را تمیز و شفاف می‌سازد. برای درمان پوست پوست شدن دور ناخن کافیست که قبل از خواب ماست را روی پوستتان مالیده و خوب ماساژ‌ دهید. دستکش بپوشید و صبح دستتان را با آب ولرم بشویید.

در صورت درمان نشدن مشکل پوست پوست شدن دور ناخن در طولانی مدت حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

کی برای درمان پوست پوست شدن ناخن به پزشک مراجعه کنیم؟

عدم درمان ریش ریش شدن اطراف ناخن می‌تواند برای شما یک مشکل جدی ایجاد کند، حتی در موارد خاص دیده شده که عفونت این قسمت در سراسر بدن پخش شده است. اگر بعد از یک هفته پوستتان بهبودی نیافت یا ضعیت بدتر شد باید به دنبال یک درمان اساسی باشید. در صورت بروز و مشاهده هر یک از موارد زیر باید به پزشک متخصص مراجعه کنید:

  • پوست آسیب دیده پس از یک هفته درمان خانگی بهبود نیابد.
  • در پوست اطراف ناخن تاول‌های چرکی بروز کند.
  • ناخن، پوست اطراف یا کل انگشا علائم عفونت داشته باشد..
  • ناخن از پوست جدا شود.
  • علائم غیرمعمول دیگری مانند تغییر رنگ ناخن یا تغییر شکل آن را مشاهده کنید.
  • به بیماری دیابت مبتلا هستید و گمان می‌کنید که پوست پوست شدن دور ناخنتان عادی است.

پزشک شما بررسی می‌کند که آیا ریش ناخنتان آلوده به عفونت شده‌ است یا خیر؟ پزشک ممکن است تنها با دیدن وضعیت پوست شدن دور ناخن این مورد را تشخیص دهد در غیر این صورت از پوست آن قسمت نمونه گیری کرده و برای تحقیقات بیشتر نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستند.

در صورت داشتن عفونت ممکن است نسخه دریافت آنتی بیوتیک خوراکی یا موضعی برای شما تجویز شود. ممکن است به تجویز آنتی بیوتیک به صورت موضعی یا خوراکی احتیاج داشته باشید. در صورت وجود چرک، ممکن است پزشک یه ناحیه آلوده را تخلیه کند. این امر باکتری ها را از بین می‌برد و به تسکین فشار در ناحیه کمک کند. برای درمان ریش ریش شدن اطراف ناخن بعد از درمان‌های قوی باید ۵ تا ۷ روز حسابی پوست دور ناخن خود را تمیز نگهدارید.

کلام آخر

در این مطلب به علت پوست پوست شدن دور ناخن پرداختیم و گفتیم که خشکی پوست شایع‌ترین علت بروز این مشکل است. از دیگر علت‌های رایج برای این بیماری آفتاب سوختگی، مکیدن انگشت، کمبود یا ازیاد ویتامین‌ها، مشکلات کلیوی، کم خونی یا سندرم کاوازاکی است. در ادامه راهکارهای درمان خانگی را بررسی کردیم و سرانجام گفتیم که در چه شرایطی باید به دکتر مراجعه کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا تجربه از درمان پوسته شدن دور ناخن در بخش نظرات آن را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.


نویسنده : سیران
تاریخ : سه شنبه 6 تير 1402
زمان : 6:44
کوکتل ویتامین ACE فیوژن


توضیحات کاربردی این محصول :

محتویات کوکتل ویتامین ACE فیوژن

کوکتل ویتامین ACE فیوژن از ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین E ساخته شده است.

 

مزیت های کوکتل ویتامین ACE فیوژن برای پوست صورت

از مزیت های کوکتل ویتامین ACE فیوژن برای پوست صورت میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رفع منافذ پوست
  • رفع چربی پوست
  • کاهش فعالیت آلفا تیروزیناز ( آنزیم مسئول رنگدانه)
  • تحریک بازسازی پوست
  • بهبود درخشندگی پوست
  • بهبود نرمی و لطافت پوستی
  • کاهش دهنده لک های تیره پوستی
  • بهبود سنتز کلاژن

 

خواص ویتامین A برای پوست صورت چیست؟

وجود ویتامین ها در بدن ما برای حفظ سلامت، ظاهر و عملکرد پوست ضروری هستند.

مصرف  مواد خوراکی مغذی، مصرف مکمل های ویتامین و استفاده از محصولات پوستی حاوی ویتامین ها می توانند برای افراد مفید باشد.

ویتامین ها علاوه بر کمک به بهتر شدن پوست، می توانند برای مدیریت انواع بیماری های پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و … مفید باشند.

ویتامین A ماده معدنی ضروری برای سلامت پوست، چشم و باروری و عملکرد سیستم ایمنی بدن است.

دو نوع ویتامین A وجود دارد:

1- رتینوئید (ویتامین A از قبل تشکیل شده)

2- کاروتنوئید (ویتامین  A که از طریق کبد یا غدد لنفاوی به رتینول تبدیل می شود و به سلول های بدن منتقل می شود).

پوست همچنین قادر به جذب ویتامین A به صورت موضعی است و آن را به صورت رتینوئیل تبدیل می کند

رتینول باعث تولید سلول های جدید پوست می شود و از خشکی پوست صورت جلوگیری می کند.

  • جوان سازی و شادابی پوست صورت :

استفاده از محصولاتی که حاوی ویتامین A می باشند باعث افزایش رطوبت پوست صورت می شود.

همچنین موجب کاهش چین و چروک ، جوان سازی و شادابی پوست می شود.

 

  • چین و چروک دور چشم :

استفاده از ویتامین A به فرم رتینول موجب کاهش چین و چروک های دور چشم می شود.

 

  • درمان آکنه و جوش با ویتامین A :

استفاده از محصولاتی که حاوی ویتامین A می باشند به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان هایی که دارد

سبب کاهش تولید سموم در پوست صورت می شود و به پاک سازی پوست و از بین بردن سلول های مرده کمک میکند.

همچنین ویتامین A دارای خاصیت ضد التهابی می باشد که همه ی این خواص منجر به درمان جوش و آکنه می شود.

 

  • روشن کردن صورت با ویتامین A :

ویتامین A به دلیل خاصیت ضد اکسیدانی که دارد موجب سم زدایی و پاک سازی پوست صورت می شود .

همچنین به سفید شدن و روشن شدن پوست صورت نیز کمک می کند.

 

  • اگزما و پسوریازیس :

ویتامین A به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی قوی که دارد

یکی از بهترین روش ها برای درمان اگزما و پسوریازیس محسوب می شود.

 

 

خواص ویتامین C برای پوست صورت چیست؟

ویتامین C دارای خواص مختلفی که برای سلامتی بدن می باشدبرای مثال ویتامین C برای زیبایی پوست و مو بسیار حائز اهمیت می باشد.

شما علاوه بر مصرف ویتامین C بصورت خوراکی میتوانید از آن بصورت موضعی که در محصولات آرایشی و بهداشتی موجود می باشد

استفاده کنید و از خاصیت آن استفاده نمایید.

ویتامین C موجب تحریک کلاژن پوست می شود و همین امر سبب می شود که از پوست در برابر عوامل آسیب زا مثل آلودگی ها محافظت کند.

 

  • بهبود جای زخم و سوختگی ها با ویتامین C :

ویتامین C می‌تواند باعث تسریع در بهبود زخم شود

همچنین آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در ویتامین C به درمان جای زخم ناشی از سوختگی کمک می‌ کند.

 

  • درمان آفتاب سوختگی با ویتامین C :

ویتامین C موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی دارای خواص آنتی اکسیدان ها می باشد

و نقش مهمی در کلاژن سازی پوست دارد همچنین به درمان آفتاب سوختگی کمک میکند.

 

  • کلاژن سازی پوست توسط ویتامین C :

ویتامین C یکی از مهم ترین ماده برای ساخت هیدوکسیپرولین و هیدروکسی‌ لایزین است

بدن ما برای تولید کلاژن به این دو ماده نیاز دارد.

ترکیبات ذکر شده موجب سفت شدن و ارتجاعی شدن پوست صورت می شود.

همچنین کمبود کلاژن در پوست موجب کدر و مرده به نظر رسیدن پوست می شود.

در انتها لازم به ذکر است که کلاژن موجب جوانی پوست می شود و از چین و چروک و علائم پیری جلوگیری میکند.

 

 

  • ویتامین C و محافظت آن از رنگ پوست :

ویتامین C از DNA در مقابل واکنش‌ های فتوشیمیایی محافظت می‌کند

که می‌توانند منجر به ایجاد تومور، تغییر رنگ پوست و انواع مختلف سرطان پوست شوند.

همچنین ویتامین C  به کم‌ رنگ شدن کک و مک‌ ها و نشانه‌ های پیری پوست، جوان‌سازی، لطافت و روشنی پوست کمک می‌کند.

 

  • بهبود بافت پوست با ویتامین C :

استفاده از ویتامین C در محصولات آرایشی و بهداشتی باعث افزایش ساخت الاستین می‌شود.

الاستین موجب ایجاد ضخامت، خاصیت ارتجاعی، محافظت و ترمیم سلول‌های پوستی می‌شود.

همچنین در انتها لازم به ذکر است که سفتی پوست به حفظ رطوبت، افزایش گردش سلول‌های پوست و پر شدن و صاف شدن سطح پوست کمک می‌کند.

 

خواص ویتامین E برای پوست صورت چیست؟

روغن ویتامین E موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی تاثیر ضد‌پیری و خواص شگفت انگیزی دارد.

آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین E میتواند آسیب‌ های ناشی از رادیکال‌ های آزاد اشعه فرابنفش را که باعث ایجاد چین و چروک و لکه‌ های پیری می‌ شوند، مسدود می‌ کند.

همچنین ویتامین E میتواند به تولید کلاژن در پوست که موجب حفظ خاصیت الاستیکی پوست و جلوگیری از تشکیل چین و چروک می شود را بالا می‌ برد.

 

  • برطرف کردن خشکی پوست با ویتامین E :

روغن ویتامین E یک مایع بی رنگ چسبناک می باشد که پخش کردن آن بر روی تمامی نواحی پوست کمی مشکل است.

پس از استفاده از روغن ویتامین E بر روی پوست به سرعت به بافت‌ های زیر پوست جذب می‌ شود ،

همین امر سبب از بین رفتن خشکی پوست می شود.

 

  • خاصیت ضد پیری ویتامین E :

استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی ای که حاوی ویتامین E می باشند سبب کلاژن سازی در پوست می شود.

همین امر در از بین بردن لک ، آکنه ، چین و چروک و هر موردی که با پیری پوست صورت مرتبط می باشد بسیار مفید است.

 

 

  • خاصیت پاک کنندگی ویتامین E :

ویتامین E یکی از بهترین پاک کننده های پوست می باشد و سبب حفظ رنگ پوست می شود.

همچنین علاوه بر پاک کردن پوست میتواند موجب نرمی و مرطوب سازی پوست بشود.

 

  • درمان آفتاب سوختگی با ویتامین E :

ویتامین E به دلیل داشتن آنتی اکسیدان هایی که دارد میتواند موجب بهبود آسیب های پوستی ای که ناشی ار آفتاب سوختگی می باشد بشود.

 

  • درمان جای جوش و زخم با ویتامین E :

ویتامین E میتواند در دراز مدت در بهبود و از بین بردن زخم ها و جوش های صورت که کلافه تان کرده اند نقش داشته باشند.

روغن ویتامین E میتواند بصورت عمیق به درون پوست نفوذ کند و جای زخم و جوش را از ریشه درمان کند.

البته لازم به ذکر است درمان جای زخم و جوش هیچ درمان قطعی طبیعی ندارد که در کوتاه مدت موثر باشد

پس در نتیجه روغن ویتامین E نیز مستثنی نمی باشد و برای رفع آسیب های پوستی و جای جوش و زخم باید از آن به مدت طولانی استفاده نمایید.

کوکتل ویتامین ACE فیوژن از ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین E ساخته شده است.


نویسنده : سیران
تاریخ : سه شنبه 6 تير 1402
زمان : 6:43
9 ترفند آرایشی جدید و کاربردی از بازیگران زیبای زن هالیوود


ترفند آرایشی

بازیگران زن زیبای هالیوود همیشه مورد توجه خانم‌ها و میکاپ آرتیست‌های سراسر دنیا بوده‌اند. اکثر این سلبریتی‌ها بدون آرایش قیافه بسیار معمولی و ساده‌ای دارند و قطعا با دیدن برخی از آن‌ها بدون آرایش، شوکه می‌شوید. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، این است که برخی ترفندهای آرایشی را یاد بگیرید. اما گفتن این کار از انجام دادنش سخت‌تر است. چطور ترفند های آرایشی را پیدا کنیم؟ از کجا بدانیم کدام یک را باید اعمال کنیم و کدام را نادیده بگیریم؟ در این مقاله ما سعی کرده‌ایم کار شما را راحت‌تر کنیم. تا پایان همراه ما باشید تا انواع ترفند آرایشی و اسرار زیبایی هالیوود را یاد بگیرید.

ترفند های آرایشی جدید از هالیوود

در ادامه مطلب 9 ترفند آرایشی جدید و جذاب را با الهام از سلبریتی‌های هالیوودی می‌آموزید.

  1. ترفند آرایش چشم

چشم‌ها مهم‌ترین عضو صورت هستند که در زیبایی شما نقش به سزایی دارند. با یک آرایش مناسب، می‌توان هر مدل چشمی را خارق العاده جلوه داد. یک ترفند آرایشی جدید برای این عضو، این است که لبه‌های پلک بالایی‌تان را با مداد مشکی، تیره کنید. این کار باعث می‌شود سفیدی چشم‌تان بیشتر به چشم بیاید. البته این ترفند آرایشی برای کسانی که چشم‌های روشنی دارند، بهتر است.

اگر تا اواخر شب در مهمانی بودید و می‌خواستید چشم‌هایتان را سرحال‌تر نشان دهید، کافی است زیر چشم‌ها را با ژل آلوئه ورا ماساژ دهید. ترفند آرایشی بعدی مربوط به استفاده از خط چشم مایع است که به دستان ماهری نیاز دارد. برای استفاده راحت‌تر از این ابزار، می‌توانید ابتدا با مداد خط چشم بکشید و بعد از آن از خط چشم مایع استفاده کنید.

  1. ترفند آرایشی با ریمل

همیشه دو نوع ریمل برای مژه‌های بالا و پایین داشته باشید. برای مژه‌های بالا، از یک ریمل براق و حجم دهنده و برای مژه‌های پایین از یک ریمل ضدآب استفاده کنید. اگر ریشه مژه‌های‌تان بلوند است و ریمل کشیدن به آن‌ها سخت است، می‌توانید به جای ریمل، از یک خط چشم مایع مشکی با نوک بسیار ریز استفاده کنید.

 

  1. صاف کردن موهای وز

یک ترفند آرایشی برای موهای وز، این است که از ورق خشک کن استفاده کنید. این ورق‌ها به خصوص برای عکس برداری مناسب هستند و به سرعت وز موها را برطرف می‌کنند. فقط کافی است ورق خشک کنی تهیه کرده و روی موهای خود بکشید.

  1. محو کردن لک های صورت

یک درمان عالی خانگی برای محو کردن لکه‌های صورت وجود دارد که اغلب اهالی هالیوود از آن استفاده می‌کنند. یک بسته مخمر خشک را با آب نصف یک لیمو مخلوط کرده و آنقدر هم بزنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را روی صورت‌تان بمالید و صبر کنید تا خشک شود. سپس آن را بردارید و شاهد معجزه این ترفند آرایشی پاک کننده لکه‌ها باشید!

  1. ترفند آرایشی لب ها

آرایش لب حرفه‌ای هم کلید زیبایی چهره شماست. لب‌های نود بسیار عالی به نظر می‌رسند و معمولا برای موقعیت‌های مختلف مناسب اند (آرایش نود را از مقاله دیگر ما بیاموزید). با این وجود ممکن است رنگ رژ دیگری هم به لب‌های شما بیاید.

به طور کلی ترفند آرایشی لب‌ها به این صورت است که باید با یک مداد خنثی و نود، خط لب بکشید. سپس مرکز لب‌ها را رژ لب بزنید. برای اینکه آرایش حرفه‌ای‌تری داشته باشید از مداد کانسیلر لب استفاده کنید و لب‌ها را با آن کمی لکه دار کنید تا رژ روی لب‌های‌تان نرم بوده و دوام بیشتری داشته باشد.

ترفند آرایشی لب ها

  1. ترفند آرایشی ابرو

بله، ابروها هم به آرایش نیاز دارند! البته مهم‌تر از آرایش ابرو، مراقبت از آن‌ها مهم است که تاثیر بیشتری روی زیبایی‌تان دارد. اگر از پودرها (مانند سایه ابرو) برای پر کردن ابرو استفاده می‌کنید، رنگ‌های طبیعی را انتخاب کنید؛ مانند رنگ خاکستری. این ترفند آرایش صورت شما را طبیعی و به تبع آن زیباتر می‌کند.

  1. اول کرم پودر، بعد کانسیلر

هیچ وقت ابتدا از کانسیلر استفاده نکنید. حتما قبل از آن کرم پودر بزنید و سپس کانسیلر را با کرم پودر ترکیب کنید. کانسیلر همیشه باید روی کرم پودر قرار گیرد. 

  1. ترفندهای نرم شدن مو

یک ترفند آرایشی مهم برای موها، این است که از نرم کننده‌تان حداکثر استفاده را ببرید. به این منظور بعد از ماساژ موها با نرم کننده در حمام بخار، حداقل 10 دقیقه صبر کنید. بخار، نرم کننده را تجزیه می‌کند و باعث نرم و صاف شدن موهای شما می‌شود.

ترفندهای نرم شدن مو

  1. نرم نگه داشتن پوست در زمستان

بسیاری از ما در زمستان به دوش آب گرم عادت داریم. اما این دقیقا همان چیزی است که باعث خشک شدن پوست می‌شود. از حمام با آب داغ خودداری کنید و قبل از استفاده از هر نوع مرطوب کننده‌ای، روغن بچه بزنید. این ترفند ضرری برای پوست شما ندارد و باعث درخشندگی آن می‌شود.

 


نویسنده : سیران
تاریخ : سه شنبه 6 تير 1402
زمان : 6:41
خواص و عوارض ویتامین آ برای پوست صورت و نحوه مصرف آن


ویتامین آ برای پوست

احتمالا بارها شنیده اید که داشتن یک روتین پوستی مناسب، تا چه اندازه در سلامت و زیبایی پوست موثر است. اما آیا تا به حال کسی به شما گفته که پوست صاف و درخشان صرفا نمی تواند نتیجه استفاده از محصولات موضعی باشد؟ واقعیت این است که رژیم غذایی شما، به ویژه انواع ویتامین ها، نقش مهمی در تعیین سلامت پوست تان دارد. از طرف دیگر، حتی اگر محصولات روتین پوستی تان، حاوی نوع خاصی از ویتامین ها باشند، تاثیر به مراتب بیشتری برجای می گذارند. در این مقاله به بررسی مزایای ویتامین آ برای پوست، از درمان جای زخم ناشی از آکنه گرفته تا کاهش چین و چروک، می پردازیم. همچنین توضیح می دهیم این ویتامین مفید را باید از چه منابعی، چطور و روزانه چقدر دریافت کنید تا برای پوست شما معجزه کند. تا انتها همراه ما باشید.

ویتامین آ چیست؟

قبل از اینکه به بررسی خواص و عوارض ویتامین آ بپردازیم، بهتر است تعریف مختصری از این ویتامین داشته باشیم. طبق گفته موسسه ملی بهداشت، ویتامین آ نام گروهی از رتینوئیدهاست. در واقع اصطلاح رتینوئید به سه حالت مختلف ویتامین آ اشاره دارد: رتینول، رتینال (یا رتینالدئید) و رتینوئیک اسید؛ که همه خواص و فواید مشابهی برای پوست دارند.

تفاوت این سه حالت در فرایند تبدیل آن هاست که بعد از استفاده برای پوست، صورت می گیرد و متعاقبا مشخص می کند که چقدر قوی هستند. رتینوئیک اسید قوی ترین ویتامین آ و همان چیزی است که در محصولات پوستی بسیار قوی یافت می شود. رتینول ها ضعیف ترین هستند و رتینالدئید در وسط این دو قرار می گیرد.

خواص ویتامین آ برای پوست

ویتامین آ چه از طریق غذاها و مکمل ها به بدن شما برسد و چه از پماد ویتامین آ برای پوست و یا دیگر لوسیون ها و کرم های موضعی حاوی آن استفاده کنید، خواص و مزایای بسیاری برای پوست شما دارد. حتی در مواردی می تواند مشکلات پوستی خاص را برطرف کند. در این بخش به بررسی تاثیر ویتامین آ بر پوست می پردازیم.

خواص ویتامین آ برای پوست

  1. جلوگیری از پیری زودرس

هنگامی که غذاهای حاوی بتاکاروتن و کاروتینوئیدهای پروویتامین آ را مصرف می کنید، خواص آنتی اکسیدانی آن ها رادیکال های آزاد مسئول تجزیه کلاژن را از بین می برد. بنابراین اولین تاثیر ویتامین آ برای پوست این است که دیگر خبری از خطوط ریز و چین و چروک و به تبع آن، پیری زودرس پوست نخواهد بود.

  1. محافظت از پوست در برابر آفتاب

مصرف مقادیر کافی ویتامین آ می تواند از پوست شما در برابر آسیب اشعه UV خورشید محافظت کند. در واقع ویتامین آ پوست شما را به آفتاب کمتر حساس کرده و از آن در برابر آفتاب سوختگی و بروز لکه های قهوه ای روی پوست محافظت می کند.

  1. تحریک بازسازی سلول های سالم

کاروتینوئیدهای موجود در ویتامین آ (رتینول و رتینوئیک اسید) برای تولید سلول های سالم حیاتی اند. علاوه بر این، ویتامین آ یک محرک شناخته شده برای فیبروبلاست ها یا سلول هایی است که مسئول استحکام پوست در سطح درم هستند.

در واقع ویتامین آ باعث تولید سلول های سالمی می شود که لایه بیرونی پوست (اولین سد در برابر عفونت ها، باکتری ها و آلودگی) را تقویت می کنند. به همین ترتیب کمبود کاروتینوئیدها و ویتامین آ می تواند برای پوست شما تاثیر منفی داشته باشد و منجر به بروز مشکلاتی مانند زخم، خشکی و یا خارش پوست شود.

  1. کاهش و صاف کردن چین و چروک پوست

انواع پمادهای ویتامین آ برای پوست وجود دارد که توسط متخصصان پوست تجویز می شوند و به شکل موضعی مورد استفاده قرار می گیرند. رتینول و رتینوئیک اسید ترکیبات اثبات شده ای هستند که با علائم اولیه پیری مبارزه می کنند. این ترکیبات به تولید سلول های جدید کمک می کنند که این سلول ها کلاژنی را که ممکن است در اثر عوامل خارجی مانند اشعه ماوراء بنفش و آلودگی تجزیه شده باشد، بازسازی می کنند.

کاهش و صاف کردن چین و چروک پوست

  1. درخشندگی و رنگ یکنواخت پوست

استفاده از کرم های حاوی ویتامین آ می تواند رنگدانه ها را کاهش داده و باعث درخشندگی پوست شما شود. این کرم ها منجر به بازسازی سلولی می شوند. در نتیجه سلول های سالم تر، جوان تر و جدیدتر به سطح پوست می آیند، جایگزین سلول های آسیب دیده و مرده می شوند و رنگ یکنواختی به پوست می دهند.

رتینوئیدهای موجود در کرم های ویتامین آ آنزیمی را که ملانین (رنگدانه های پوستی) تولید می کند، مسدود و مهار می کنند. بنابراین با کاهش تولید ملانین پوستی درخشان تر و بدون لکی خواهید داشت.

  1. پماد ویتامین آ برای جوش صورت

 انواع جوش صورت به دلیل مسدود شدن منافذ، باکتری ها، سبوم یا چربی اضافی و سلول های مرده پوست ایجاد می شوند. در واقع منافذ مسدود شده محل مناسبی برای رشد باکتری های عامل آکنه (پروپیونی باکتریوم) هستند. کرم های ویتامین آ تولید سلول های جدید را تحریک می کنند و تولید چربی پوست را کاهش می دهند که همین از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند.

چه از کرم ها و پمادهای رتینوئید بدون نسخه استفاده کنید و چه متخصص پوست آن را تجویز کرده باشد، این محصولات می توانند آکنه را کاهش دهند و از ظهور مجدد آن ها جلوگیری کنند؛ چرا که خاصیت ضد التهابی دارند. همچنین همان طور که پیش از این اشاره کردیم، ویتامین آ می تواند به حذف سلول های مرده پوست و در نتیجه بسته نشدن منافذ کمک کند. تحقیقات علمی ثابت کرده که رتینوئیدها و ویتامین آ موضعی در درمان آکنه برای پوست نوجوانان و بزرگسالان موثر است.

نکته: اگر فکر می کنید به یک کرم موضعی قوی ویتامین آ نیاز دارید، از متخصص پوست خود بخواهید آن را برای شما تجویز کند. این داروهای تجویزی دوز موثرتر و قوی تری نسبت به کرم های بدون نسخه دارند و معمولا Retin-A در نام آن ها گنجانده شده است.

پماد ویتامین آ برای جوش صورت

آیا ویتامین آ برای همه نوع پوستی خوب است؟

معمولا همه با هر نوع پوستی می توانند از رتینول یا ویتامین آ به صورت موضعی استفاده کنند، اما پوست های روشن (سفید و بور) و یا حساس باید بسیار محتاط باشند؛ زیرا ممکن است سازگاری با این ماده قوی برای پوست آن ها سخت تر باشد.

علاوه بر این رتینول برای افرادی که پوستشان بیش از حد لایه برداری شده (در اثر درمان های خانگی یا پزشکی) یا افرادی که پوستشان در اثر نور خورشید آسیب دیده، توصیه نمی شود. همچنین لازم به ذکر است که زنان باردار نباید از رتینول یا ویتامین آ قوی استفاده کنند.

چگونه بفهمیم کمبود ویتامین آ داریم؟

چند علامت وجود دارد که می تواند نشان دهد آیا بدن شما به میزان کافی ویتامین آ دریافت می کند یا نه. برخی از این نشانه ها که ممکن است به دلیل کمبود ویتامین آ رخ دهند، عبارتند از:

  • اگزما و خشکی بیش از حد پوست
  • برآمدگی روی پوست به دلیل کراتین بیش از حد در فولیکول های مو
  • ترمیم آهسته اسکار آکنه و جای زخم بعد از جراحی یا زخم های دیابتی

اگر هر کدام از این علائم را دارید، فورا به بخش بعد بروید و ویتامین آ مورد نیاز بدن خود را تامین کنید!

منابع ویتامین آ

از طریق منابع مختلفی از جمله غذاها یا به صورت کرم های موضعی می توان ویتامین آ مورد نیاز بدن و پوست صورت را تامین کرد. رتینوئیدها و کاروتینوئیدها اشکال اصلی ویتامین آ هستند که باید مصرف شود. در این بخش برخی از اصلی ترین منابع این ویتامین ارزشمند آورده شده است:

  1. ویتامین آ در غذاها

تخم مرغ، ماهی آزاد، میگو، روغن کبد ماهی، جگر گاو و محصولات لبنی از جمله شیر، پنیر چدار و کره سرشار از رتینوئیدها هستند. کاروتینوئیدها نیز در غذاهای گیاهی مانند هویج، سبزیجات سبز برگ، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی و همچنین در میوه هایی از جمله آلو، زردآلو، پاپایا و انبه یافت می شوند.

منابع غذایی ویتامین آ

  1. ویتامین آ در مکمل ها و قرص ها

علاوه بر غذاهایی که نام بردیم، ویتامین آ را می توان به عنوان مکمل یا قرص هم مصرف کرد و از خواص آن برای پوست بهره مند شد. این ویتامین در اشکال مختلفی مانند رتینوئیدها از جمله رتینیل استات یا رتینیل پالمیتات قابل خریداری است. علاوه بر این می توانید بتاکاروتن که یک کاروتنوئید است، تهیه کنید و یا برخی مکمل هایی را که ترکیبی از رتینوئیدها و کاروتینوئیدها هستند، بخرید.

معمولا قرص ویتامین آ برای پوست صورت به شکل کپسول به فروش می رسد. علاوه بر این کپسول ها، ویتامین آ اغلب به عنوان عنصری در ترکیب مکمل های مولتی ویتامین یافت می شود. همچنین برخی مواد غذایی مانند شیر و غلات صبحانه با این ویتامین غنی شده اند.

  1. روغن ویتامین آ برای پوست

روغن ویتامین آ به شکل سرم و کپسول هایی که باز شده و روی پوست استفاده می شوند، به فروش می رسد. اگر قصد استفاده از روغن ویتامین آ برای پوست خود دارید، توصیه می کنیم که روی ناحیه کوچکتری (مثلا داخل بازویتان) کمی روغن را بمالید. اگر طی چند ساعت بعد به روغن حساسیتی نداشتید، می توانید آن را برای کل صورت و گردنتان استفاده کنید.

  1. ویتامین آ در کرم های موضعی

طیف وسیعی از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد که دارای ویتامین آ هستند. از کرم های ضد پیری گرفته تا ضد آفتاب ها، پمادهای ضد آکنه و روغن های غنی شده با ویتامین آ تنها نمونه ای از محصولاتی هستند که اختصاصا برای پوست طراحی و تولید می شوند. یکی از معروف ترین این محصولات پماد ویتامین آ د برای پوست صورت است که اکثرا با آن آشنایی دارند.

پماد ویتامین آ د برای پوست

چگونه ویتامین آ مصرف کنیم؟

اگر تاکنون از ویتامین آ برای صورت خود استفاده نکرده اید، بهتر است با یک کرم بدون نسخه ملایم شروع کنید. برای خرید کرم های رتینول قوی به نسخه پزشک نیاز است؛ اما اگر قبلا از ویتامین آ استفاده نکرده باشید ممکن است به پوستتان آسیب برساند. کرم های رتینول بدون نسخه مانند رتینیل پالمیتات یا رتینالدئید برای شروع عالی هستند.

برای اینکه ویتامین آ حداکثر تاثیر خود را بر پوستتان بگذارد، باید یک شب تا صبح بدون پاک شدن روی صورتتان بماند؛ چرا که پوست لطیف صورت در شب نفوذ پذیرتر است. بنابراین کرم های ویتامین آ را در روتین مراقبت از پوست شبانه خود بگنجانید.

برای مالیدن ویتامین آ به صورت، ابتدا با شوینده ملایم و آب گرم صورتتان را بشویید و با حوله تمیزی خشک کنید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس کرم ویتامین آ موردنظرتان را بزنید. اگر زودتر از این مدت زمان کرم را بزنید، ممکن است رطوبت باقی مانده با ویتامین آ تداخل داشته باشد و باعث تحریک، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوستتان شود.

به اندازه یک نخود از کرم ویتامین آ را روی نوک انگشت خود بریزید. این مقدار، برای پوست کل صورت کافی است. اگر در اول کار از مقدار زیادی رتینول استفاده کنید، به پوستتان آسیب رسیده و خشک می شود. به خاطر داشته باشید که پوست صورت، ظریف تر از پوست سایر قسمت های بدن است.

در مرحله بعد، تقریبا نیمی از کرم ویتامین آ را که روی انگشتانتان است، بردارید و به آرامی به پیشانی خود بمالید. سپس بقیه کرم را با نوک انگشتان هر دو دست، روی پوست گونه ها، چانه و اطراف چشم هایتان بمالید و با حرکات کوچک و دایره ای ماساژ دهید. استفاده از پماد ويتامين آ برای دور چشم هم مشکلی ندارد؛ البته برای این ناحیه حداقل مقدار را استفاده کنید، چون پوست نازک تری دارد.

کرم های رتینول غلیظ هستند و جذب آنها به پوست زمان بر است. بنابراین 20 دقیقه صبر کنید و سپس روی آن حتما مرطوب کننده بزنید.

ویتامین آ در کرم های موضعی

اگر تاکنون از ویتامین آ برای صورت استفاده نمی کردید، ممکن است بعد از مصرف پوستتان خشک و پوسته پوسته شود. به جای استفاده روزانه از کرم رتینول، صبر کنید تا به مرور پوستتان خودش را با کرم جدید سازگار کند. بنابراین اگر کرم ویتامین آ خود را برای اولین بار یکشنبه شب به پوست صورت زدید، تا چهارشنبه یا پنجشنبه صبر کنید و بار دوم را به یکی از این دو شب موکول کنید. اگر پوست حساسی دارید، بهتر است فواصل بین ویتامین آ زدنتان یک هفته ای باشد.

با استفاده مداوم از رتینول، پوست حساسیت خود را نسبت به کرم از دست می دهد و می توانید بیشتر از آن استفاده کنید. برای اینکه با حداقل عوارض ویتامین آ برای پوست مواجه شوید، 2 هفته اول فقط 2 بار در هفته و سپس 3 هفته بعد از آن 3 بار در هفته ویتامین آ بزنید. بعد از این 5 هفته در صورتی که هیچ عارضه ای را تجربه نکردید، می توانید روزانه از کرم ویتامین آ یا رتینول استفاده کنید.

در ادامه مهم ترین عوارض جانبی ویتامین آ می پردازیم.

عوارض جانبی و نکات مصرف ویتامین آ

اگر اولین بار است که از کرم ویتامین آ برای صورت خود استفاده می کنید، احتمالا چند عارضه جانبی خفیف را تجربه کنید. پوست اطراف چشم یا روی گونه ها ممکن است کمی قرمز شود و یا کمی خارش یا تحریک داشته باشد. همچنین ممکن است احساس کنید قسمت کوچکی از پوست صورتتان در حال کنده شدن است. این عوارض طبیعی است و باید 2 تا 3 روز بعد از مالیدن ویتامین آ به صورت برطرف شود.

همچنین توجه داشته باشید که رتینول می تواند پوست شما را به اشعه ماوراء بنفش خورشید بسیار حساس کند. بنابراین در طول مدت استفاده از ویتامین آ برای پوست، ضد آفتاب زدن را با یک کرم دارای حداقل SPF=30 فراموش نکنید.

نکته مهم دیگر این است که ممکن است هنگام استفاده از ویتامین آ پوستتان خشک شده و یا کشیده شود. این مورد به خصوص در هوای سرد زمستانی یا زمان هایی که رطوبت هوا کم است (به ویژه اگر در آب و هوای خشکی زندگی می کنید) اتفاق می افتد. بنابراین اگر در حین دوران مصرف ویتامین آ، با خشکی شدید پوست مواجه شدید، مقدار مرطوب کننده یا آبرسانی را که همیشه می زنید، بیشتر کنید.

اما اگر در اثر استفاده از کرم رتینول، پوستتان به شدت پوسته پوسته شد، حتما به پزشک مراجعه کنید. همان طور که قبلا اشاره کردیم، افرادی که پوست حساسی دارند باید در استفاده از رتینول احتیاط کنند. ضمن اینکه هیچکسی با هر نوع پوستی، نباید طولانی مدت از ویتامین آ قوی مانند کرم های رتینول استفاده کند.

عوارض جانبی مصرف بیش از حد رتینول

عوارض جانبی مصرف بیش از حد ویتامین آ

به یاد داشته باشید با وجود تمام مزایا و خواص ویتامین آ مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی به دنبال داشته باشد. برخی اثرات مضر مصرف زیاد ویتامین آ شامل حالت تهوع، آسیب کبدی، سرگیجه، تاری دید، سردردهای مکرر و در موارد جدی حتی کماست.

همچنین اگر رژیم غذایی شما بیش از حد بتاکاروتن داشته باشد، پوستتان رنگ زرد یا نارنجی به خود می گیرد. بنابراین از مصرف خوراکی زیاد این ویتامین بدون دستور پزشک جدا خودداری کنید.

 

 


نویسنده : سیران
تاریخ : شنبه 3 تير 1402
زمان : 7:34
میزان ریزش مو طبیعی برای هر فرد چقدر است؟ + بهترین راه درمان آن


میزان ریزش مو طبیعی برای هر فرد چقدر است؟ + بهترین راه درمان آن

به نظر شما ریزش چند تار مو در روز طبیعی است ؟ شمار زیادی از افراد به خصوص خانم ها وجود دارند که همواره نگران ریزش موهای خود هستند. سوال اینجاست که آیا نگرانی این افراد به جاست؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با میزان ریزش مو طبیعی آشنا کرده و به روش های درمان یا کاهش این مشکل بپردازیم. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات تکمیلی در این رابطه، تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • ریزش طبیعی مو چقدر است ؟
  • ریزش موی غیر طبیعی چگونه است؟
  • چرخه رشد مو
  • تفاوت ریزش مو در آقایان و بانوان چیست؟
  • ریزش مو در کودکان تا چه حد طبیعی است ؟
  • درمان طبیعی ریزش مو

ریزش مو طبیعی

ریزش طبیعی مو چقدر است ؟

به نظر شما ریزش چند مو در روز طبیعی است ؟ بهتر است بدانید که در حالت کلی، تعداد ریزش طبیعی مو در روز بین 50 تا 100 تار مو است. این موها، به اصطلاح موهای مرده نامیده می شوند. در انتهای تارموهای ریخته شده، بخش کوچک سفید رنگی دیده می شود که یکی از اصلی ترین راه های تشخیص موهای مرده است. ممکن است موهای شما هنگام شانه زدن یا مرتب کردن آن ها بریزند. این حجم ریزش مو کاملا طبیعی بوده و بدن به صورت طبیعی موهای جدید را جایگزین آن ها خواهد کرد. در این شرایط نیازی به نگرانی و مراجعه به متخصصان پوست و مو نیست.

ریزش موی غیر طبیعی چگونه است؟

همانطور که اشاره کردیم، در شرایط عادی، موهای جدید جایگزین موهای ریخته شده می شوند. ریزش غیر طبیعی مو به شرایطی گفته می شود که در آن، موهای ریخته شده توسط موهای جدید جایگزین نشوند. در این حالت، حجم موها کاهش پیدا کرده و ظاهر افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. بهتر است بدانید که در این وضعیت باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کرده و به سرعت مراحل درمان را شروع کنید.

چرخه رشد مو

به طور متوسط هر فردی دارای 100.000 فولیکول مو است. هر تار مو دارای یک چرخه رشد بوده که مانند هر چرخه دیگری، مراحل مختلفی دارد. در ادامه شما را با این چرخه و شرایط موها در هر مرحله از آن آشنا می کنیم.

چرخه رشد مو

مرحله رشد

مرحله رشد یا آناژن اولین بخش از چرخه رشد مو است. نزدیک به 80 الی 90 درصد از موهای شما در این مرحله قرار دارند. در آناژن هر تار مو به طور متوسط به اندازه یک سانتی متر در هر ماه رشد می کند. این مرحله به طور متوسط 2 تا 6 سال به طول می انجامد. موها تنها در این مرحله از چرخه رشد، بلند می شوند و در سایر مراحل رشد قدی ندارند. این مرحله بزرگترین مرحله از چرخه رشد است؛ چراکه موها بیشتر طول عمر خود را در این مرحله می گذرانند.

مرحله میانی

این مرحله با نام کاتاژن نیز شناخته می شود. در کاتاژن، مو دیگر رشد نداشته و برای ریختن آماده می شود. این مرحله بین 2 تا 3 هفته طول می کشد. جالب است بدانید، در حدود 3 درصد از موهای شما در این مرحله قرار دارند.

مرحله استراحت

مرحله استراحت یا تلوژن دقیقا همان مرحله ای است که در آن ریزش مو طبیعی رخ می دهد. این مرحله بین 2 تا 3 ماه زمان برده و طی آن موهای قدیمی ریخته و موهای جدید جایگزین آن ها می شوند. بنابر اعلام متخصصان بین 6 تا 8 درصد از موها در این مرحله قرار دارند. مرحله استراحت تقریبا 3 ماه طول می کشد.

جالب است بدانید که با افزایش سن و به مرور زمان، طول دوره استراحت زیاد می شود. به همین دلیل است که در سنین بالا رشد مو کمتر و ریزش مو بیشتر می گردد.

ریزش حدود 25 تا 100 تار مو در هر روز کاملا طبیعی بوده و نیازی به درمان ندارد.

تفاوت ریزش مو در آقایان و بانوان چیست؟

ریزش مو طبیعی تنها مختص خانم ها نیست و آقایان نیز با این مسئله مواجه هستند اما تفاوت هایی بین ریزش مو بین خانم ها و آقایان وجود دارد که در ادامه به طور مفصل به آن ها خواهیم پرداخت.

تفاوت ریزش مو در آقایان و بانوان

علت ریختن موها

علت ریزش مو طبیعی در آقایان بیشتر  به علت مسائل ژنتیکی رخ می دهد این در حالی است که ریزش مو در خانم ها می تواند به دلایلی مانند کمبود مواد معدنی در بدن، فقر آهن، اختلال هورمونی، رژیم های غذایی غلط و سنگین و مواردی از این دست، اتفاق بیفتد.

شکل ریختن موها

در آقایان ریزش مو طبیعی از قسمت شقیقه آغاز شده و به مرور زمان در این ناحیه از سر پیشروی می کند. این فرآیند به قدری ادامه پیدا می کند که موهای آقایان در قسمت وسط پیشانی باقی مانده و کناره ها کاملا خالی شوند. پس از آن نیز موهای فرق سر شروع به ریختن می کنند. پشت سر و کناره های گوش، آخرین قسمت هایی از سر آقایان هستند که موهای خود را از دست می دهند.

شکل ریزش مو در خانم ها با آقایان متفاوت است. نکته اول که باید به آن توجه کنیم، این مورد است که مسئله طاسی در بیشتر مواقع برای خانم ها رخ نمی دهد. خانم ها بیشتر با مشکل کم پشتی مو مواجه می شوند. نکته بعدی شکل ریزش موی طبیعی در خانم هاست. خانم ها برعکس آقایان هستند و ریزش موی آن ها از جلوی سر آغاز نمی شود. ریزش مو معمولا در بانوان از قسمت فرق سر آغاز می گردد. در این حالت، اگر شما تصمیم بگیرید تا فرق خود را باز کنید، مشاهده می کنید که پوست سرتان دیده شده و حجم موها در این ناحیه کمتر به نظر می رسد.

تعداد خیلی کمی از بانوان هستند که مشابه آقایان، دچار مشکل ریزش مو می شوند. این اتفاق به دلیل سطح بالای هورمون آندروژن در بدن بانوان رخ می دهد. همچنین این نوع ریزش مو در بانوان می تواند نشانه ای از ابتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک باشد.

شکل ریختن موها

ریزش مو در کودکان تا چه حد طبیعی است ؟

پس از پرداختن به مسئله ریزش مو طبیعی در بزرگسالان به سراغ کودکان می رویم. به نظر شما برای کودکان و خردسالان، ریزش مو تا چه حد طبیعی است ؟

در ابتدا باید به شما اعلام کنیم که ریزش مو در کودکان با بزرگسالان متفاوت است. ریزش مو در کودکان طبیعی نبوده و نشان دهنده ابتلا به سایر بیماری هاست. در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص این بیماری ها خواهیم پرداخت.

خود ایمنی در کودکان

یکی از بیماری هایی که باعث ریختن موی کودکان می شود، بیماری خود ایمنی است. در این بیماری، گولبول های سفید قدرت تشخیص سلول های سالم را از دست می دهند و به آن ها حمله می کنند. یکی از علائم این بیماری ریختن موهاست. مبتلایان به این بیماری علائمی مانند تب، سرگیجه، خستگی، کاهش وزن، خارش پوست و… را تجربه می کنند.

توصیه می شود که در صورت مشاهده این موارد، حتما به پزشک متخصص مراجعه کرده و مراحل درمان و کنترل آن را آغاز نمایید.

ریزش مو در کودکان

مشکلات تیروئیدی کودکان

یکی دیگر از بیماری هایی که می تواند منجر به ریزش مو غیر طبیعی در کودکان شود، مشکلات مربوط به غده تیروئید است. کم کاری تیروئید می تواند باعث ریزش مو در کودکان شود. از دیگر نشانه های این بیماری می توان به افسردگی، اختلال در یادگیری، افزایش وزن، یبوست، زردی پوست، نفخ معده و … اشاره کرد. این بیماری با مصرف برخی مکمل های غذایی تا حدودی درمان می شود؛ چراکه علت ایجاد این مشکل، کمبود مواد معدنی مانند ید در بدن است.

توجه داشته باشید که هرگز نباید بدون مشورت با پزشک، به کودک خود اجازه مصرف مکمل های دارویی را بدهید؛ چراکه این عمل می تواند باعث تشدید وضعیت کودکان شود.

یکی از بیماری هایی که می تواند منجر به ریزش مو غیر طبیعی در کودکان شود، کم کاری تیروئید است.

ریزش مو سکه ای

ریزش مو سکه ای یا آلوپسی آره آتا، یکی از بیماری های مشترک بین کودکان و بزرگسالان است که باعث ایجاد مشکل ریزش مو غیر طبیعی می شود. در این حالت موهای سر به صورت ناحیه ای شروع به ریختن به صورت غیر طبیعی می کند. بهتر است بدانید که این بیماری واگیر دار نبوده و به دیگران منتقل نمی شود. ریزش موی سکه ای به صورت ناگهانی در بدن پدیدار شده و تنها در چند روز، تاثیر خود را روی موهای فرد مبتلا می گذارد.

خوشبختانه این بیماری قابل درمان بوده و حداکثر پس از گذشت یک سال، موهای کودکان به حالت طبیعی خود باز می گردند.

ریزش مو سکه ای

عفونت قارچی

یکی دیگر از بیماری هایی که ابتلا به آن سبب ریزش مو غیر طبیعی در کودکان می شود، مشکل عفونت قارچی است. نام علمی این بیماری، تینه کپیتیس بوده و به طور معمول باعث ریختن موهای سر، مژه و ابرو می شود. یکی از نشانه های ابتلا به این بیماری، ریزش موها به صورت تکه ای و به شکل دایره ای در نقاط مختلف سر است.

بهتر است بدانید که این بیماری بین پسرهای بین 3 تا 10 سال رایج است. توجه داشته باشید که عفونت قارچی یک بیماری واگیردار محسوب می شود. این بیماری از طریق تماس پوستی با کودک مبتلا یا استفاده از وسایل او مانند برس، کلاه، شانه، حوله و… انتقال پیدا می کند. به همین علت توصیه می شود که تا پایان دوره درمان این بیماری، از تماس داشتن با کودکان مبتلا به عفونت قارچی خودداری شود.

ریزش مو طبیعی نوزادان

ریزش مو در کودکان طبیعی نیست اما این مورد در نوزادان متفاوت است. شمار زیادی از نوزادان تا 6 ماه پس از تولد با مشکل ریزش مو مواجه هستند. این نوع ریزش مو در نوزادان کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

درمان طبیعی ریزش مو

پس از آشنایی با دلایل ریزش مو طبیعی و غیر طبیعی در کودکان و بزرگسالان، زمان آن رسیده تا با روش های درمان آن نیز آشنا شویم.

ریزش موی طبیعی در بزرگسالان می تواند به علل مختلفی تشدید شده و اثرات مخربی بر ظاهر و اعتماد به نفس افراد بگذارد. یکی از این علل، استرس و فشار عصبی است. به همین علت در ابتدا به شما توصیه می کنیم که تا جای ممکن از محیط های پرتنش و استرس زا دوری کنید.

در ادامه شما را با برخی از روش های درمان طبیعی ریزش مو آشنا خواهیم کرد.

حنا

حنا یکی از گیاهانی است که از زمان های دور برای درمان مشکلات پوست و مو مورد استفاده قرار می گرفت. یکی از خواص این گیاه شگفت انگیز، کمک به سفت کردن ریشه مو است. استفاده از حنا روی موها، باعث رنگ گرفتن مو می شود، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که آن را با سدر ترکیب کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید. برای این منظور باید 50 گرم حنا را با 150 گرم سدر ترکیب کرده و سپس از این ترکیب برای تقویت موهای خود کمک بگیرید. استفاده از ترکیب سدر و حنا روی پوست سر باعث کاهش التهاب پوست نیز می شود.

حنا

یکی از دلایل تشدید ریزش مو در بزرگسالان، استرس و اضطراب است.

روغن سیاه دانه

یکی از اصلی ترین خواص روغن سیاه دانه ، کمک به تقویت و رفع سفیدی مو است. بهترین راه برای استفاده از این روغن به این صورت است که آن را یک الی دو ساعت قبل از استحمام روی پوست سر و ریشه موها پخش کرده و آن را ماساژ دهید. پس از گذشت مدت زمان گفته شده، موهای خود را به خوبی با شامپو بشویید.

روغن بنفشه

روغن بنفشه نیز برای درمان ریزش مو طبیعی کاربرد دارد. برای این منظور باید چند قطره روغن بنفشه را با مقدار کمی روغن زیتون ترکیب کرده و سپس ترکیب حاصل را روی پوست سر پخش کنید. در مرحله بعد باید به مدت 3 ساعت صبر کنید تا این روغن تاثیر خود را روی موها بگذارد. پس از گذشت این مدت می توانید موهای خود را با شامپو بشویید.

استفاده از روغن بنفشه به رفع موخوره و افزایش رشد و درخشندگی موها کمک می کند.

روغن بنفشه

آلوئه ورا؛ بهترین داروی طبیعی برای ریزش مو

خواص آلوورا برای پوست و مو بر هیچکسی پوشیده نیست. ژل آلوورا برای درمان مشکلاتی مانند شوره سر، خارش سر، تقویت موها و… به کار می رود. برای بهره مندی از این خواص بی نظیر باید ابتدا ژل آلوورا را از داخل برگ این گیاه خارج کرده و سپس آن را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در مرحله بعد ژل هم زده آلوورا را روی ریشه موهای خود بزنید. پس از گذشت یک ساعت می توانید موهای خود را با شامپو و به خوبی بشویید.

درمان طبیعی ریزش مو با آب پیاز

شاید عجیب به نظر برسد اما آب پیاز تاثیری باور نکردنی در تقویت موها و کاهش ریزش مو دارد. آب پیاز برای درمان سایر مشکلات مربوط به موها مانند شوره سر، قارچ و عفونت نیز به کار می رود. برای استفاده از آب پیاز باید ابتدا دو عدد پیاز را رنده کرده، سپس آب آن را از پیاز جدا کنید. پس از آن آب پیاز را روی پوست سر ریخته و موها را ماساژ دهید. پس از گذشت 30 دقیقه موهای خود را با شامپو به شویید.

آب پیاز

روغن نارگیل

یکی دیگر از روغن های طبیعی که به عنوان راه درمان طبیعی ریزش مو شناخته شده، روغن نارگیل است. برای به حداکثر رساندن خواص روغن نارگیل برای مو می توانید این روغن را با موادی مانند روغن کرچک، روغن درخت چای، آب پیاز و سیر ترکیب نموده و سپس ترکیب حاصل را روی موهای خود بریزد. دقت کنید که پس از گذشت حداکثر 30 دقیقه این ماسک را از روی موهای خود بشویید.

آب لیمو

آب لیموی تازه سرشار از ویتامین C است. این ویتامین به تقویت فولیکول مو و افزایش رشد موها کمک می کند. ساده ترین راه برای درمان طبیعی ریزش مو استفاده از آب لیمو است. در این روش باید آب یک عدد لیمو را گرفته و آن را روی ریشه موها پخش کنید. سپس 15 دقیقه صبر کنید و بعد از گذشت این مدت موهای خود را بشویید.

دقت کنید که این روش به افرادی که موهای چرب دارند، توصیه می شود.

روغن زیتون

همه ما از خواص روغن زیتون برای موها باخبریم. از این روغن به وفور در ترکیبات سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. برای استفاده از روغن زیتون می توانید چند قطره از آن را روی ریشه موها ریخته و پوست سر را ماساژ دهید. روش دوم استفاده از روغن زیتون، ترکیب کردن آن با شامپو است. برای این کار می توانید، مقدار مناسبی از روغن زیتون را با شامپو ترکیب کرده و سپس موهایتان را با شامپوی ترکیبی جدید خود بشویید. استفاده از این شامپو، یکی از بهترین روش های درمان ریزش مو طبیعی است.

روغن زیتون

درمان ریزش مو طبیعی با لبو

لبو سرشار از پتاسیم و ویتامین B است به همین دلیل مصرف آن به صورت روزانه باعث بهبود شرایط پوست و مو می شود. یکی از راه های استفاده کردن از خواص لبو برای درمان ریزش مو طبیعی به شرح زیر است.

ابتدا برگ لبو را در آب بجوشانید. سپس برگ لبو را آنقدر بکوبید تا خمیری یکدست حاصل شود. در مرحله بعد خمیر بدست آمده را روی موها زده و 30 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت می توانید موها را با شامپو بشویید.

درمان ریزش مو طبیعی با لبو

ترکیب کردن شامپو با روغن زیتون یک روش درمان طبیعی برای ریزش مو است.

استفاده از مکمل های غذایی

همه ما می دانیم که کمبود مواد معدنی و ویتامین در بدن باعث ریزش مو می شود. یک روش ساده برای درمان ریزش مو طبیعی استفاده از مکمل های غذایی است. مصرف ویتامین های گروه B، ویتامین E، ویتامین C، آهن، زینک، امگا3، امگا6، پروتئین، کلسیم، منیزیم و… باعث کاهش ریزش مو می شود. باید دقت کنید که مصرف نادرست و بیش از اندازه این مکمل ها می تواند باعث ایجاد بیماری در بدن شود. به همین علت توصیه می شود که این داروها را با مشورت پزشک متخصص مصرف نمایید.


نویسنده : سیران
تاریخ : شنبه 3 تير 1402
زمان : 7:33
داروی رویتاکر


توضیحات کاربردی این محصول :

مو و روش های درمانی آن :

همانطور که میدانید قیمت داروی رویتاکر  نسبت به نمونه های هم رده کوکتل مزوتراپی  خود بسیار مناسب است. مو یکی از رکن های اساسی در زیبایی چهره و جذابیت آن می باشد. حفظ سلامت مو و رفع مشکلات به وجود آمده برای مو یکی از دغدغه های اصلی افراد و به ویژه خانم ها می باشد. برای رفع مشکلات مو مانند موخوره آن ها، ریزش مو ها، خشکی مو ها، شوره سر و …. می توان از روش های منحصر به فردی چون بوتاکس مو، مزو ژل درمانی و … اشاره کرد. در روش مزو ژل از ژل های غنی شده استفاده می شود. ژل های مصرفی انواع مختلفی دارند که می توان به ژل رویتاکر اشاره کرد. در اینجا قصد داریم به معرفی ژل رویتاکر بپردازیم و همچنین قیمت داروی رویتاکر و  عوامل موثر بر آن را بیان کنیم. 

داروی مزوتراپی مو

داروی رویتاکر و ساختار آن :

قبل از این که با ساختار داروی رویتاکر آشنا شوید بهتر است با روش مزو ژل و نحوه انجام کار آشنا شوید .  مزو ژل یکی از روش های زیبایی درمانی می باشد که برای رفع مشکلات پوستی، مشکلات مو مانند ریزش مو، موخوره و …، رفع غبغب، درمان سیاهی دور چشم، درمان سلولیت، درمان جوش و آکنه و …. استفاده می شود. در این روش از ژل های غنی شده جهت رفع مشکلات به وجود آمده و اصلاح فرم قسمت های مختلف بدن استفاده می شود. ژل ها سرشار از مواد معدنی، مواد مغذی، انواع ویتامین ها، ، اسید هیالورونیک، مواد معدنی، کوآنزیم ­ها، نوکلئیک، اسید های آمینه، آنتی ­اکسیدان ها و …. می باشند که هر کدام در بازسازی سلول های پوستی و ترمیم آن ها وظایف منحصر به فردی بر عهده دارند.

حال داروی رویتاکر و یا ژل رویتاکر یکی از ژل های بسیار محبوب می باشد که عملکرد فوق العاده ای دارد. در ساختار این نوع ژل از انواع آمینو اسید ها مانند آرژنین، سیستئین، گلوتامین، گلایسین، اورنیتین، زینک گلوکونات و …. استفاده شده است که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی بر عهده دارند. یکی از عمده مواد موجود در ساختار ژل های مصرفی در روش مزو ژل، اسید هیالورونیک ها می باشند که نوعی قند هستند و این ماده در پوست انسان وجود دارد که باعث نگهداری آب در آن می شود. در ساختار داروی رویتاکر از این نوع ماده استفاده شده است. به عبارت دیگر در هر 5 میلی لیتر از این نوع ژل، 2 میلی گرم اسید هیالورونیک استفاده شده است که به کیفیت عملکرد ژل نامبرده کمک می کند. از دیگر ویتامین های موجود در ساختار این ژل می توان به B3، B5، B6، B8، B9، B12 و …. اشاره کرد.

مزوتراپی مو ارزان

موارد استفاده از داروی رویتاکر :

از داروی رویتاکر می توان برای رفع مشکلات پوست و مو استفاده کرد. به عبارت دیگر :

  1. یکی از موارد استفاده از ژل و یا داروی نامبرده می توان به تقویت پیاز مو اشاره کرد. در حقیقت ا این نوع ژل می توان برای تقویت مو ها استفاده کرد.
  2. از دیگر موارد استفاده از این نوع ژل، جلوگیری از ریزش مو می باشد. ریزش مو دلایل مختلف و متعددی دارد که با استفاده از این دارو می توان آن را درمان کرد.
  3. ترمیم مو های آسیب دیده از دیگر موارد استفاده از داروی رویتاکر می باشد.

نویسنده : سیران
تاریخ : شنبه 3 تير 1402
زمان : 7:33
آنزیم هیالورونیداز کره ای لیپورز


خرید قیمت فروش آنزیم هیالورونیداز کره ای لیپورز

انزیم لیپوراز هیالورونیداز در کشور کره ساخته شده، و دارای تائیدیه KFDA می باشد. از این محصول برای انحلال فیلرهای پوستی مبتنی بر هیالورونیک اسید که در محل نادرست، در مقادیر بیش از حد معمول یا به شکل غیریکنواخت به کار رفته اند، استفاده می شود.

همچنین هیالورونیداز در وضعیت های اضطراری که فیلر پوستی و تزریق آن تاثیرات زیانباری بر روی شریان داشته و موجب انسداد ذخیره خونی می گردد، استفاده می شود.

کاربردهای تزریق هیالورونیداز

برای پاکسازی و حذف فیلر، هیالورونیداز می تواند تزریق شود تا بدین ترتیب هیالورونیک اسید موجود در فیلر پوستی حل گردد. برای افزایش تاثیر تزریق جهت انحلال چربی، می توان هیالورونیداز را به کوکتل های تزریفی برای آب کردن چربی اضافه کرد. اغلب هیالورونیداز با داروهای بیحسی موضعی ترکیب می شود تا میزان انتشار داروی بیحسی افزایش یابد.

پروسه تزریق هیالورونیداز برای انحلال فیلر:

3 سی سی سالین را به یک ویال هیالورونیداز اضافه کنید. هیالورونیداز همراه با لیدوکائین (و گاهی همراه با اپی نفرین) به داخل محلی که نیاز به حل کردن فیلر می باشد، تزریق می شود. فیلر هیالورونیک اسید شروع به حل کردن و زدودن چربی نموده و ظرف چند ساعت این چربی ها توسط بدن جذب می شوند.

پروسه افزودن هیالورونیداز به آمپول حاوی ماده چربی سوز به شرح زیر است:

انزیم کوچک کننده بینی انزیم دفع فیلر هیالاز هیالورونیداز

انزیم کوچک کننده بینی انزیم دفع فیلر هیالاز هیالورونیداز

5 سی سی سالین را به یک ویال آنزیم هیالورونیداز افزوده و این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کنید، در مرحله بعدی می توان این ترکیب را به آمپول چربی سوزی، با نام ولاین، اضافه نمود. اگر حجم آمپول 30 سی سی است، محتویات دو ویال هیالورونیداز را به آن اضافه کنید. هیالورونیداز را با آمپول ولاین ترکیب کرده، و آن را همراه با لیدوکائین به صورت یکنواخت به داخل لایه چربی تزریق کنید.

محل تزریق را هر روز به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید و تا هفت روز متوالی پس از ماساژ از هات پک استفاده نمائید.

 

توجه

این یک محصول کاملا تخصصی است محصول را فقط توسط پزشک یا پرسنل حرفه ای در این زمینه مصرف کنید.

توصیف محصول

لیپوراز هیالورونیداز تا چه اندازه اثربخش است؟

این محصول می تواند تاثیرات فیلرهای اسید هیالورونیک را از بین برده و تاثیر سرم های از بین برنده چربی را تشدید کند. هر دو تاثیر لیپوراز تقریبا به بروز نتایج فوری منتج می گردد چون این آنزیم بلافاضله پس از تزریق، صرفنظر از محل تجمع چربی یا لایه پوست، در محل هدف شروع به فعالیت می نماید. با این وجود، در برخی از آمپول های تزریقی فیلر HA، تاثیرات محصول ممکن است 24 تا 48 ساعت پس از تزریق مشاهده شوند، یعنی زمانی که غلظت ژل HA یا نسبت انصالات متقاطع بیشتر از حد میانگین باشد.

 

چگونه از محصول استفاده شود؟

  • یک ویال از محصول را با سالین ترکیب نمائید. (3 سی سی برای تجزیه هیالورونیک اسید یا 50 سی سی برای استفاده همراه با آمپول چربی سوز)
  • برای کاهش درد حین تزریق از داروی بیحسی استفاده کنید.
  • محلول را به داخل یا اطراف مکان هدف تزریق کنید.
  • به مدت چند دقیقه ناحیه تحت درمان را به آرامی ماساژ دهید.
  • دو تا سه هفته پس از تزریق برای بازنگری روند درمان یک برنامه برای ویزیت بعدی ترتیب دهید.

 

اطلاعات ایمنی مهم

بیمارانی که برای انجام درمان با محصول لیپوراز هیالورونیداز مناسب نیستند عبارتند از:

  • بیماران دارای آلرژی به هیالورونیداز یا هیالورونات
  • بیمارانی که از التهاب ناشی از محل تزریق رنج می برند
  • کسانی که در محل درمان دارای عفونت موضعی هستند.

این محصول ضد HA به شکل درون وریدی تزریق نشود یا به صورت موضعی مورد استفاده قرار نگیرد.


نویسنده : سیران
تاریخ : چهار شنبه 31 خرداد 1402
زمان : 6:54


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.